foro:vxeov de 2024

“Style of office”

Como on refere a un style of office, pe. Sua Altia o Sua Eselentia? Me pensa sur titulo onoral e trata onoral.

Ance, lo pote es ce nos nesesa distingui majesty e highness; ambos es altia en elefen. Per dise eseta, on debe usa majesty sola per nomi un monarca, e highness per nomi un person reial otra ca la re o la rea. La problem es ce majesty es multe internasional reconosable, ma lo ance es un ajetivo cual sinifia “alta e gloriosa”, e nos ave ja la parolas alta e gloriosa per lo. Esce nos debe ajunta majesta como un ajetivo e majestia como un titulo onoral, o sola ajunta majestia?

.majeste -- ajetivo
defini: alta e potiosa en modo amirable; briliante bela o grandiosa
ca: majestuós
en: majestic, majestical
eo: majesta; moŝta
es: majestuoso
fr: majestueux
it: maestoso
pt: majestoso

.majestia -- nom
usa: Sua Majestia la Re/Rea
ca: majestat
en: majesty
eo: majesteco; moŝto
es: majestad
fr: majesté
it: maestà
pt: majestade

PS: Alga titulos onoral cual ta es usosa: — vxeov 2024/08/23 12:54

Engles Elefen (proposada) Usada per Esemplo
majesty majestia monarca Sua Majestia Charles 3, Re de la Rena Unida
(royal) highness altia (reial) person reial Sua Altia Reial Henri, Duxe Grande de Luxemburg
excellency eselentia ofisior Sua Eselentia Macron, Presidente de Frans
honour/the (right) honourable onora/la (multe) onorable judor, consilior, etc. La Multe Onorable Reed, Presidente de la Corte Suprema de la Rena Unida
holiness santia xef de relijio Sua Santia Pape Franciscus
the worshipful la adorante respetada maior, judor sivil La Adorante Respetada Mainelli, Senior Maior de la Site de London

Constitui atlantica

Solidas de Plato

Nos ave tetraedro, esaedro (cubo), dodecaedro e icosaedro ja. Ajunta otaedro per la solida con oto fases triangulo, e nos pote completi la colie de sinco “Solidas de Plato”!… Esta es nesesada per discutes matematical, en mea opina. — vxeov 2024/09/04 13:59

otaedro -- ajetivo matematica
defini: (un ojeto) solida con oto fases triangulo
ca: octaèdric
en: octahedral
eo: okedra, oktaedra
es: octaédrico
fr: octaédral, octaédrique
it: ottaedrale, ottaedrico
pt: octaédrico

otaedro -- nom
ca: octàedre, octaedre
en: octahedron
eo: okedro, oktaedro
es: octaedro
fr: octaèdre
it: ottaedro
pt: octaedro

Sal

La defini de sal en disionario es “clorido de sodio, un materia blanca e cristal…” cual implica ce sal es sola NaCl. La disionario ance conteni silicato, “un sal en cual la anion conteni e silico e osijen”, ma NaCl no es un silicato! Vera la sal es un tipo de cimicales. On pote ajunta “un cimical eletrical neutra cual es composada de cationes e aniones juntada con lias ional” a la defini de sal.

PS: Car un sal es usual creada par un reata de neutri entre asida e alcalin, e tota la cationes de un asido es idrogen (H+) (longo la defini par Arrhenius), on pote descrive un sal par cuanto H+ lo perde comparante con la asido orijinal. Per esemplo:

E ajunta monoalcalin, dialcalin etc. (engles: monobasic, dibasic…) a la disionario? — vxeov 2024/09/08 11:13

basal -- ajetivo cimica
defini: relatada a la base, spesial en cimica
ca: bàsic
en: basic
es: básico
fr: basique
it: basico
pt: básico

monobasal -- ajetivo
defini: (un asida) conteninte un ion de idrojen recambiable; (un sal) conteninte un atom de valentia 1
usa: fosfato de sodio monoalcalin (NaH₂PO₄)
ca: monobàsic
en: monobasic
es: monobásico
fr: monobasique
it: monobasico
pt: monobásico

polibasal -- ajetivo
defini: (un asida) conteninte plu ca tre iones de idrojen recambiable; (un sal) conteninte plu ca tre atomes con valentia un
ca: polibàsic
en: polybasic
es: polibásico
fr: polybasique
it: polibasico
pt: polibásico

La traduis esperanto pare manca ance en la disionario… — Mixel 2024/09/16 16:15

Nomes relatada a Scotland

Alga nomes relatada a Scotland: — vxeov 2024/09/11 12:42

.Orkney -- nom jeografial
pronunsia: __o__rkni
ca: Òrcades
en: Orkney
eo: Orkadoj
es: Orcadas
fr: Orcades
it: Orcadi
pt: Órcades, Órcadas

Isolas Orkney -- nom plural jeografial
defini: un grupo de isolas en la norde de Scotland
ca: Illes Òrcades
en: Orkney Islands
eo: Orkadaj Insuloj
es: islas Orcadas
fr: les Orcades, îles Orcades
it: isole Orcadi
pt: ilhas Orkney

.Xetland -- nom jeografial
ca: Shetland
en: Shetland
eo: Ŝetlando
es: Shetland
fr: Shetland
it: Shetland
pt: Shetland

Isolas Xetland -- nom plural jeografial
defini: un grupo de isolas en la norde de Scotland, entre la Isolas Orkney e Faro
ca: Illes Shetland
en: Shetland Islands, Shetland Isles
eo: Ŝetlandaj Insuloj
es: islas Shetland
fr: les Shetland, îles Shetland
it: isole Shetland
pt: ilhas Shetland

.Alba -- nom jeografial
capital: Edinburgh
defini: un pais en la Rena Unida norde, orijinal un nasion separada
ca: Escòcia
en: Scotland, Alba
eo: Skotlando, Skotio, Skotujo
es: Escocia
fr: Écosse
it: Scozia
pt: Escócia

alban -- ajetivo
ca: escocès
en: Scottish, Scots, Alban
eo: skota
es: escocés
fr: écossais
it: scozzese
pt: escocês

alban -- nom
ca: escocès
en: Scot (person)
eo: skoto
es: escocés
fr: Écossais
it: Scozzese
pt: escocês

… E cambia alga definis:

.Scotland -- nom jeografial
capital: Edinburgh
defini: un otra nom per Alba

scotes -- ajetivo

scotes -- nom

.gailica -- ajetivo linguistica
defini: pertinente a la linguas celta de Er, Scotland e la Isola Man, o a la poplas ci parla los
en: Gaelic, Goidelic
eo: gaela
es: gaélico
fr: gaélique
it: gaelico

gailica -- nom
en: Gaelic, Goidelic language
eo: la gaela (lingvo)
es: gaélico
fr: gaélique
it: gaelico

[!-- ME FATIGA :( --]
(!-- No, tu es fatigada. La labora fatiga tu :) --)

gailica eres, gailica scotes/alban, gailica manes -- nom
eres gailica, scotes/alban gailica, manes gailica -- ajetivo

nota: `Gailica scotes/alban` es un lingua celta. Per refere a la lingua germanica, dise simple `scotes`.

Xercan

Me no ia persepi esta tribui asta aora: Xercan es la nom de la tigre, Shere Khan, de la novela (o anima) The Jungle Book! E lo conteni la parola “xerca”! — vxeov 2024/09/14 10:33

Proposa sur nomes jeografial

Me ia sujesta esta en la paje de usor de Simon:

Si la plu de elefenistes gusta mea proposa, me va traversa tota nomes jeografial en la disionario e eticeti los con [CAMBIA], [RETENI] o [SUTRAE] seguente la regulas ja notada en un paje separada (en la arciveria?). Esta va prende alga dias de labora.

Ma prima, cisa on pote reposta esta proposa a nosa taverna per plu discute. — vxeov 2024/09/14 12:16

Vive (esclama)

La disionario sola conteni “vive la re” como un frase model. Me sujesta ajunta vive como un esclama con sua defini, e move vive la re a usa.

vive -- esclama
defini: espresante aclama a alga person o cosa onorable
usa: vive la re!
ca: visca ...!
en: long live ...!
es: ¡viva ...!
fr: vive ... !
it: viva ...!, evviva ...!
pt: viva ...!

Ance, como un dise engles: “all hail the king” en elefen? Saluta la re, o vive la re? — vxeov 2024/09/20 01:15

Caucus = cabal?

Nosa disionario dise ce la tradui engles de cabal pote es caucus. Me no pensa esta es coreta. La caucus refere a un asembla de la persones ci es de la mesma partito/frato political per oteni acorda sur leges o politicas. La caucus no es secreta. Ma la cabal es un partito secreta de conspira, probable sceminte un colpa de stato.

La problem es: como un dise engles: caucus en elefen? Usa caucus direta, o dise alga cosa como asembla/confere parlamental? — vxeov 2024/09/23 07:28

asembla de partito -- nom
en: caucus (US), parliamentary group
es: caucus, bancada, asamblea de partidos
fr: caucus, réunion (politique)
it: caucus, incontro di partito
pt: caucus, bancada, reunião de partido
zh: 党团会议

Difisil final(?) sur nomes jeografial

Cual es:

Friul – [C]

Me ia fali pensa a un responde sasiante. Cual es tua opinas? — vxeov 2024/09/23 07:30

Moniteur

Como on ta tradui [fr] moniteur cuando lo es un parte de la titulo de un jornal, pe. Le Moniteur universel? Usa monitor direta? Jornal de informa? O tradui en otra modo? — vxeov 2024/10/10 12:59

jornal de governa -- nom
defini: un publici periodal controlada par la governa per publici leges e comandas ofisial
ca: diari oficial, butlletí oficial, gaseta oficial
en: government gazette, official gazette, official journal
es: diadio oficial, boletín oficial, gaceta oficial
fr: journal officiel, moniteur
it: gazzetta ufficiale, bollettino ufficiale
pt: diário oficial

Gidagera

Un pensa acaso:

Per la regula de nomes composada, on pote nomi un comandor militar gidagera. Esta parola es serta nonnormal, ma lo pare bela a me en modo alga bizara. Pico como en xines “司机” (veculor) sinifia leteral “gidamacina” 🙂 Cisa on pote usa nomes composada plu per crea ambiente stranjer en, per esemplo, novelas de fantasia? — vxeov 2024/10/13 14:45

The GOAT

En engles, on usa the GOAT (greatest of all time) per adirije la atletas la plu eselente en sua propre sportes. La corti engles ave la mesma spele de la nom de capra🐐. Me vole sabe esce elefen pote usa un corti simil cual sembla la nom de un animal. Pos alga pensa:

ANI – apico nel istoria

… cual es ance un avia🐦(o 🐦‍⬛, car anis es negra)! 🙂vxeov 2024/10/14 12:12

Eletro-

Lo es strana ce on no ave eletro- como un prefisa tecnical en nosa disionario … — vxeov 2024/10/16 07:48

Cambias de nomes jeografial

Saluta, cadun. On ave un mense de pos la crea de la lista de proposas, e me va fa la cambias pronto pos aora si tota problemes es solveda. — vxeov 2024/10/18 08:23

Dinastia Han

Tempo per aprende istoria!

La disionario dise ce la Dinastia Han ia rena Jonguo de 206 AEC a 220 EC. Ma la veria es multe plu complicada ca esta esplica. (Tota nomes de dinastias e persones es speleda con pinyin.)

En 206 AEC, la Dinastia Qin ia es abolida par Xiang Yu. Seguente la tradision political, el ia dona titulos de Re a se mesma, sua jenerales e alga aristocratas. Ci ia oteni la titulo ia pote governa un parte de la teritorios de Xina su la comanda de Xiang Yu, como governores en la Statos Unida. Donce Xiang Yu ia deveni la Re de Chu, e Liu Bang ia deveni la Re de Han. Multe libros dise ce esta anio es la comensa de la Dinastia Han, ma esta no es vera! Liu Bang ia es sola un de la Res en 206 AEC, no la Imperor de Jonguo.

No tota persones ia vole segue Xiang Yu; Liu Bang es la xef de esta oposores. El ia batalia contra Xiang Yu tra alga anios con sua propre armada. A fini, Xiang Yu ia suiside pos falis militar major en 202 AEC, marcante la uni de Jonguo e la fundi de la Dinastia Han. La anios entre 206 e 202 AEC es nomida la Luta Chu-Han.

Multe tempo ia pasa. La governa de la Dinastia Han ia deveni completa putrida. Cuasi tota la aristocratas ia opina ce la Imperor es un fol. Con sua suportas, Wang Mang ia asasina la Imperor e el mesma deveni la Imperor nova, fundinte la Dinastia Xin en 9 AEC.

Surprendente ma no surprendente, Wang Mang ia es un fol an plu grande. Sua Dinastia ia survive sola asta 23 EC, cuando el ia es matada par revoltores. E pos du anios de anarcia, Liu Xiu ia reuni Jonguo e ia refundi la Dinastia Han en 25 EC. Per distingui, La Dinastia Han de Liu Bang es nomida la Dinastia Han Ueste, e cual de Liu Xiu es nomida la Dinastia Han Este. La Dinastia Han Este ia colasa en 220 EC.

Tempo per aprende istoria fini!

Me sujesta:

Battery, boatswain, warrant officer

Alga parolas engles relatada a gera:

Thimbleberry

Un arboreta en familia de rubo sin spina nativa de America Norde cual produi flores blanca e grande, e bacas roja e emisfera, tasonomia: Rubus parviflorus. Me ia fali trova sua nom en cualce lingua de la Ecipo…

Parviflorus en latina sinifia “de flore peti”, ma la flores de thimbleberry es la plu grande entre sua jenero. Longo wikipedia franses, lo es nomida ronce odorante en franses quebecan, ma lo ance refere a un tipo diferente de rubo, Rubus odoratus. Me mera sabe ce lo es nomida “茅莓” (baca de palia) en xines :( — vxeov 2024/10/22 08:27

rubo de flor peti -- nom planta
defini: un tipo de frambosa o mora nativa de America Norde cual produi frutas aspetante como ditales
tasonomia: Rubus parviflorus, Rubus occidentalis
en: thimbleberry
eo: etflora rubuso
fr: ronce à petites fleurs
zh: 茅莓

Lo es plu bon ce on no ajunta lo a la disionario asta ce nos ave plu traduis ca cual de engles, franses e xines… — vxeov 2024/10/22 10:29

Ceviche

Deletosa!

.sevitxe -- nom cosini
defini: un plato de America latina composada de pex o crustaseo cru marinida con jus de alga fruta sitrica e spisida con txilis, tipal servida con onion e coriandro axida
imaje: #
ca: cebiche, ceviche, sebiche, seviche
en: ceviche, cebiche, sebiche, seviche
eo: ceviĉo, cebiĉo
es: cebiche, ceviche, sebiche, seviche
fr: ceviche, céviché
it: ceviche, cebiche, seviche, sebiche
zh: 塞比切、柑橘汁腌鱼

PS: Per compensa la progresa tro lenta de tradui xines de la disionario, me ta ajunta traduis xines per cada parola nova proposada en nosa foros de aora (car cisa me es la sola person ci pote parla xines asi :|). — vxeov 2024/10/23 09:12

Fio de pu*a [en]

Son of a b*tch, leteral. 😮vxeov 2024/10/26 04:50

Imaje de macaroni

En mea recorda, macaroni debe es plu corta ca cual en la imaje de nosa disionario? Acel imaje pare como bucatini o ziti? Cisa Mixel ta conose pastas plu bon … 😵‍💫 — vxeov 2024/10/27 06:04

Microtono, microtonal

Usada en musica moderna e nonueste: — vxeov 2024/10/29 07:01

microtono -- nom musica
defini: un interval plu peti ca un semitono; un interval estra la sistem de tempera egal de 12 tonos en musica ueste
en: microtone
eo: mikrotono
es: microtono
fr: microton
it: microtono
zh: 微分音

microtonal -- nom musica
en: microtonal
eo: mikrotona
es: microtonal
fr: microtonal
it: microtonal
zh: 微分音的

PTSD

Post‐Traumatic Stress Disorder en engles. Elefen ave sindrom de angusa pos trauma. Si nos no inclui preposadas, sua corti ta es SAT, cual me no gusta par alga causa mistica. Cisa lo es car cuando me vide “S-A-T”, me leje “saturdi”? 🫤 Ma nos ave ance postraumal, e un corti pote inclui la prifisa e tronco a la mesma tempo (v. SIDO, sindrom de imunodebilia otenida). Esce nos pote usa sindrom de angusa postraumal en loca e corti lo como SAPT?

Un otra posible: PTSD es bastante reconosable per usa direta, como PC. Ma esta es pico divertinte. 😮vxeov 2024/10/29 09:57

macaroni(s) , macaroneta(s), spageti(s), concilie(s) e tal pastas…

1. Macaronetas, per coquillettes, en efeto, es un bon idea. — Mixel 2024/10/29 13:47
  2. Consernante “pasta”/”pastas”, me ta dise ce la pasta evoca la plato mesma, e la pastas es la composantes de acel plato. — Mixel 2024/10/29 13:47
    • Donce pasta noncontable es la plato, e pasta contable es un peso de acel plato noncontable. (Ma cisa la servores en un restorante ta vole refere corta a cuatro platos de pasta como “cuatro pastas”…) Per me, un problem plu grande con la parola pasta es ce lo sinifia ance otra sustantias plu jeneral, incluinte lo cual on forni per produi pan e biscotas, lo con cual on brosi la dentes, e an alga tipos de cola. Si nos ta nomi spagetis, macaronis etc pastas, esta ta deveni plu clar, e la usa ta coere con la proposa ce un spageti es sola un peso de pasta. O un peso de pasta ta pote es un pasteta, e la plado ta pote es nomida pastetas. — Simon 2024/10/29 14:52
      • Si, me acorda ce un spageti es un [it] spaghetto. Si on vole ce lo es plu clar consernante pasta, cisa nos ta debe nomi la plato ance pastas, como la composantes de acel plato? En franses, per esemplo, nos dise je mange des pâtes. — Mixel 2024/10/29 16:42
      • Esta pare un bon via a ante! “Me come pastas.” E un pasteta (si desirada) pote sinifia un de la composantes individua, car “un peso de pastas” es gramatical pico torpe. — Simon 2024/10/29 17:14
        • Bon per me. — Mixel 2024/10/29 17:42
  3. En mea opina, on ta debe adota la nomes italian de la pastas, ma con la spele simplida elefen. Como nos scrive spageti(s) per spaghetti, me pensa ce nos pote scrive concilie(s) per conchiglie.
    • Probable bon. Ma me nota ce en rusce conchiglie es ракушки cual es simple la parola per concas. — Simon 2024/10/29 14:52
  4. Como on ajunta un S a macaroneta, nos ta pote ajunta la S pos la I o la E, car, an si la I e la E es ja un marca plural, vera lo pare difisil asetable ce on no ave la marca plural en elefen. Donce, la spagetis, la macaronis, la concilies es bon per me. En franses, on scrive frecuente des spaghettis. Tan triste ce nos no ave alga academiste italian per esta discute. — Mixel 2024/10/29 13:47
    • Interesante sur franses. Me no desacorda. — Simon 2024/10/29 14:52

Turing complete

(No, me no demanda sur programi asi.)

En engles, on ave “Turing completeness”, e on ta tradui lo como “completia de Turing” sin difisil. Ma engles pote ance dise “language A is Turing complete”, cual usa un nom propre como ajetivo per modifia un otra ajetivo. Esce elefen permete on a usa tal strutur? Lingua A es Turing-completa? O lingua A es completa a la sinifia de Turing (v. franses: complet au sens de Turing)? — vxeov 2024/11/01 13:08

Roc contra metal (musica)

La disionario lista la musica roc como un entrada, no lista la musica metal, sola roc metal. An si la forma la plu primitiva de metal ([en] heavy metal) es orijinal de roc, pos desenios de crese, metal developa ja multe sujeneros nondependente. Lo ta es nonpratical ce on debe usa la du parolas roc metal a cada ves. E me pensa ce usa “roc” per descrive sujeneros de metal no es bon. La roc en roc metal morinte (v. [en] death metal) pare plu ca nesesada, no? En ajunta, nos ja usa metal como un ajetivo musical en bande metal.

Donce, me proposa:

.metal -- ajetivo musica
defini: pertinente a un tipo de musica roc marcada par la usa de gitar contorseda e pulsas forte, cual ia comensa en la desenio de 1960 en Britan e la SUA
de: metal
en: metal (music), heavy metal
eo: metalroka (muzike)
fr: metal
it: metal
zh: (重)金属乐的

metal -- nom
de: Metal
en: metal (music), heavy metal
eo: metalroko (muzike)
fr: metal
it: metal
zh: (重)金属乐

metal de bate -- nom
de: Thrash Metal
en: thrash metal
eo: draŝa metalroko
fr: thrash metal
it: thrash metal
zh: 激流金属、鞭挞金属

Orea, nas, garga

Elefen ave ja otolarinjolojia, ma en ospital, on ave la departe spesialida per trata la orea, la garga e la nas. Nos pote serta nomi esta campo otorinolarinjolojia en elefen, ma cisa nos debe ance ajunta ONG como un corti de “orea, nas e garga” car acel parola es tro longa e confusante? Afin on pote dise “me ia vade a la departe de otorinolarinjolojia” o simple “me ia vade a la departe de ONG”?

PS: Si nos ajunta otorinolarinjolojiste a la disionario, (cisa) lo ta es la parola la plu longa en elefen! An plu longa ca eletroensefalografia! 😮vxeov 2024/11/03 08:22

.ORL -- nom corti
defini: otorinolarinjolojia
vide: otorinolarinjolojia
ca: ORL, otorrinolaringologia
en: ENT, ORL, otorhinolaryngology
eo: otorinolaringologio
es: ORL, otorrinolaringología
fr: ORL otorhinolaryngologie
it: ORL, otorinolaringoiatria
pt: ORL, otorrinolaringologia
zh: 耳鼻喉科

.otorinolarinjolojia -- nom medical
defini: la studia de maladias de la orea, nas e garga
ca: otorrinolaringologia
en: otorhinolaryngology, ENT (ear, nose and throat)
eo: otorinolaringologio, orel-naz-gorĝa medicino
es: otorrinolaringología
fr: otorhinolaryngologie
it: otorinolaringoiatria
pt: otorrinolaringologia
zh: 耳鼻喉科

otorinolarinjolojial -- ajetivo
ca: otorrinolaringològic
en: otorhinolaryngologic
eo: otorinolaringologia
es: otorrinolaringológico
fr: otorhinolaryngologique
it: otorinolaringoiatrica
pt: otorrinolaringológico
zh: 耳鼻喉科的

otorinolarinjolojiste -- nom
ca: otorrinolaringoleg
en: otorhinolaryngologist
eo: otorinolaringologo
es: otorrinolaringologo
fr: otorhinolaryngologiste
it: otorinolaringoiatra
pt: otorrinolaringologista
zh: 耳鼻喉科医生

ruj

Un demanda bobo relatada a orea, nas e garga (car on vose con esta tre organos): Esce lo es nesesada ce nos ajunta rur ([en?] raaaawwwwr) a la disionario per sona fada par animales multe grande, pe. elefante o dinosauro? — vxeov 2024/11/03 12:13

.ruj -- esclama
defini: un cria forte e profonda fada par un animal grande o ferose como un leon o dinosauro
en: roar, rawr, grawr, grrr
eo: ror, muĝ
fr: grrr (rugissement), roar
it: roar, grrr (ruggito)
zh: 呀!、吼!(模仿大型动物的叫声)

Salva [en] + deliverance

? — vxeov 2024/11/05 09:32

Electoral college

La vota per presidente de la SUA es corente! Per cabe en la ambiente, me vole sabe como un dise “electoral college” en nosa lingua. Me pensa sur asosia elejal per la grupo mesma e asosior elejal per un membro de la grupo. — vxeov 2024/11/06 01:05

frateria -- nom
en: brotherhood, fraternity (organization/organisation)
fr: fraternité (organisation)
zh: 兄弟会、联谊会

fratia -- nom
en: brotherhood, brotherliness, fraternity (quality)
fr: fraternité, caractère fraternel (qualité)
zh: 兄弟情谊

Mixel 2024/11/06 09:14

colegeria -- nom
defini: un loca do colegas labora; un asosia de colegas
ca: coŀlegi
en: college, collegium
eo: kolegio, kolegaro
es: colegio
fr: collège
it: collegio
pt: colégio
zh: (供某团体举行活动的)建筑、场合、集会厅;团体、集社、学院

colegeria elejal -- nom politica
ca: coŀlegi electoral
en: electoral college
eo: elektantaro, elektokolegio
es: colegio electoral
fr: collège électoral
it: collegio elettorale
pt: colégio eleitoral
zh: 选举人团

Resitativa

Un opera no sola ave aria, ma ance [it] recitativo. Nos debe ajunta un parola nova per lo, o ajunta un otra defini a resita? Si nos deside sur la prima, car la forma con -ativo o sua varia es internasional reconoseda como un terma tecnical musical, me pensa ce resitativa ta es plu bon ca resital. Cisa nos pote usa resital como un ajetivo comun per cosas simil a un resita, e resitativa sola per operas. — vxeov 2024/11/08 10:44

.resitativa -- ajetivo musica
defini: relativa a un resita sur un melodia
ca: recitatiu
en: recitative
eo: recitativo
es: recitativo
fr: récitatif
it: recitativo
pt: recitativo
zh: 宣叙的、宣叙调的

resitativa -- nom musica
defini: (en un opera) un dialoga parlada en melodia simple, per esplica la nara
ca: recitatiu
en: recitative
eo: recitativo
es: recitativo
fr: récitatif
it: recitativo
pt: recitativo
zh: 宣叙调

Bandera (imaje)

Mera curiosa, ma perce la imaje de bandera en nosa disionario es la bandera de Ciribas? Perce lo no es un bandera de color plu simple, o … la bandera de elefen? — vxeov 2024/11/11 02:23

1 Petro

La titulo de la Capitol 10 de 1001 bromas soviet (cual me va carga pos corta) es relatada a un dise de la Biblia, o la Epistola prima de San Petro 5:8. Me no es tan familiar a la Biblia como vos (per esemple, Chabi?), alora me vole sabe esce mea tradui es conveninte. — vxeov 2024/11/11 08:51

Es sobre, e vijila, car tua enemi la plu mal, la diablo, vaga como un leon rujinte e xerca per ci el ta devora.

Elefeni un jua video

Me veni de anunsia lo en nosa Discord. La jua es nomida Boneraiser Minion e otenable a Steam.

Perce me tradui per un cosa tan mal conoseda? Me no sabe! 🙂vxeov 2024/11/15 12:57

Susede un person

La usa de la entrada susede conteni esta frase:

Kennedy ia susede Eisenhower

Per alga razona, prima me ia malcomprende lo como “Kennedy ia vinse Eisenhower par oteni plu votas”, ma la sinifia vera es “Kennedy ia deveni la presidente nova pos la resinia de Eisenhower”. 😕 Cisa la tradui engles “succeed (at)” ia malgida me, e me no ia leje la defini scriveda en elefen. O, esce nos pote ajusteta la tradui engles, como “succeed (at, as)” o “succeed (at); succeed (take a job after someone else)”? — vxeov 2024/11/25 05:13

Capital de Indonesia

La disionario no lista la capital de Indonesia, e me opina ce lo debe ave un razona. La capital de Indonesia ia es Jakarta, ma longo un lege asetada en april 2024, un site nova nomida Nusantara ta es la capital nova. Acel site es ancora en construi, donce aora Nusantara es la capital par lege ma no par facto, e Jakarta es la capital par facto ma no par lege. Nos no sabe per cuanto tempo esta state tempora va continua. Lo es plu bon ce nos no pone cualce de la du sites a la capital en nosa disionario.

… O lo es simple par causa de oblida. 🙂vxeov 2024/11/28 04:49

Nom de la nomes composada

(Averti de babela!)

La nom “nomes composada” en la gramatica de elefen confusa me tra alga tempo. Cuando me vide esta termo, me pensa a du strutures: verbo + nom (como portamone), cual elefen permete, e nom + nom (como Geburtstag = Geburt + s + Tag en deutx), cual elefen no permete; nos pote dise dia de nase o aniversario ma nunca *nasedia. Ma ambos pote es nomida “nom composada” en linguistca!

Cisa on pote distingui la du tipos de nom composada par usa termas diferente. A alga dias ante aora, me ia oteni un copia de A Dictionary of Grammatical Terms in Linguistics (R.L. Trask, Routledge 1996), e lo distingui endocentric compound e exocentric compound. Per dise simple, la prima refere a un nom composada cual es un sucolie de un nom espresada, e la otra refere a un nom composada cual es un sucolie de un nom nonespresada. Per esemplo, dia de nase es un sucolie de dia, e la parola dia es clar espresada; portamone es un sucolie de saco, ma la parola saco no es espresada. Probable, on ta dise:

Elefen permete nomes composada esosentral ma no endosentral.

Me no sabe esce esta du termas es tro tecnical e difisil per persones con pico conoses de linguistica. La libro ance dise ce bahuvrihi es un otra nom per nom composada esosentral, ma lo es de sanscrito e an plu arcana. — vxeov 2024/12/11 01:14

endosentral -- ajetivo linguistica
en: endocentric
eo: endocentra
es: endocéntrico
fr: endocentrique
it: endocentrico
zh: (复合词)向心的

esosentral -- ajetivo linguistica
en: exocentric
eo: eksocentra
es: exocéntrico
fr: exocentrique
it: essocentrico
zh: (复合词)离心的

Festschrift

Libro de amis o libro de selebra? Festschrift de deutx es ja internasional reconosable ma la elefeni de esta parola es difisil. — vxeov 2024/12/19 04:54

.libro de festi -- nom
defini: un colie academial de esajos o articles contribuida par persones diversa per onora un person erudita
ca: festschrift
en: festschrift, liber amicorum
eo: festlibro
es: festschrift
fr: livre commémoratif, ouvrage commémoratif, publication commémorative, mélanges, études offertes
it: pubblicazione celebrativa, festschrift
pt: festschrift
zh: 纪念文集

Carta de jua

Per inisia, la defini un de la cuatro familias en un paceta de cartas, tipal marcada con un folia negra manca de trefolia en la disionario.

Du, esce nos nesesa pone como on nomi un de la cartas a en la parte usa de la Xercan? E esce tal metodo esiste ja en elefen? Me pensa a la formato (la) + numero/nom + de + familia:

Tre, como on dise engles: face card en elefen? Franses ave figure, donce carta de figur? — vxeov 2024/12/21 05:54

Ance cisa interesante es esta discute arcivida, de sirca 2010. — Simon 2024/12/21 08:27

Paises Basa

Cual es ja usada en asi. La tradui nederlandes es ajuntada per tribui. :) — vxeov 2024/12/23 05:10

Paises Basa -- nom jeografial plural
defini: un rejion istorial de Europa norde-ueste cual coresponde a la paises moderna Nederland, Beljia e Luxemburg
ca: Països Baixos (regió històrica)
en: Low Countries
eo: Malaltaj Landoj
es: Países Bajos (región istórica)
fr: Pays d'Embas, Plats-Pays, Pays-Bas (région historique)
it: Paesi Bassi (regione storica)
nl: Nederlanden, Lage Langen
pt: Países Baixos (região istórica)
zh: 低地国家、尼德兰地区
Pais Basa -- nom jeografial
defini: un otra nom per Nederland (la pais moderna)
vide: Nederland
ar: هولندا
ca: Països Baixos
da: Holland
de: Niederlande
el: Ολλανδία
en: Netherlands, Holland
eo: Nederlando
es: Países Bajos
fi: Alankomaat
fr: Pays-Bas
he: הולנד