Discutes de setembre e otobre 2020

Vide Cris per la discutes la plu resente.

Discutes de mea paje de usor

Bonveni

Bonveni a tu, Cris! Completi la disionario es un labora multe longa. Ma ance lo es multe valuosa! — Mixel 2020/05/05 16:19

Lytspel

En tua paje con la regulas detaliosa de Lytspel, tu ave a du veses “/yU/ or /ju:/” en loca de “/jU/ or /ju:/”. — Simon 2020/06/29 06:59

stilo personal

Esce tu ia deside contra usa al e del, Cris? Me es curiosa sur tua razona. — Simon 2020/09/21 21:02

Si. Me ia nota ce esta parolas, an si los es plasente per leje/oia (me pensa), pare strana per scrive/parla. On ia scrive ja un dui de la article (L…) e aora on debe para – perce? Esta pare strana. Probable esta es xef par causa de abitua mancante – ma cuando me ia refleta sur esta senti, me ia nota alga cosa en la linguas de la ECIPo F. Considera la formas corespondente a de la, en la singular e plural, mas e fema:

Estra franses, un contrae es usada sola en casos de du vocales visina – usual un de los es dejetada (de eldel etc). Ma nosa espresas (de la, a la, en ance en la etc) no ave vocales visina! Donce en los on no pote dejeta alga cosa en la mesma modo “natural”.

Me no ia studia la corespondentes de a la tan detaliosa, ma me ia nota ce al es la contrae de a el en catalan e espaniol e de a il en italian – ance un caso de du vocales visina.

La caso de franses es interesante. Lo ave contraes como des (de les) cual comensa e fini como la espresa orijinal, ma dejeta la media. (En la caso de du (de le), la pronunsia de la vocal final cambia, car si no, on no a ta pote distingui entre du e de – ma la parola fini ancora en un vocal, como la espresa orijinal.) Deutx fa la mesma, nos ave la contraes zum (zu dem) e zur (zu der) – corespondente a a la. Si nos fa la mesma en elefen, nos ta pote redui de la a da (como en portuges). Me pensa ce esta ta pare plu plasente per usa ca del. Ma me no gusta del e al sin la vocal final en la usa dial – an si me pensa ce los es serta bela per cantas e simil (como la disionario ja dise). — Cris 2020/09/22 17:26

maltape

Grasias per coreti ew a es. Ante publici acel article, me ia leje lo a tre veses e ia pasa lo ance tra la spelador, ma an tal me ia fali vide la era! Me nesesa renovi mea oios, parente. — Simon 2020/09/28 10:10

Disionario

avion de mar

La disionario tradui avion de mar como “seaplane, hydroplane”. Un seaplane es un spesie de avion, ma un hydroplane es un spesie de barco. Donce me pensa ce nos plu bon ta usa un parola diferente per esta. Cisa barco volante ta es bon? O, alga plu esata, barco liscante (compara franses: “hydroglisseur”, deutx: “Gleitboot”)? Nos ave ja avion liscante, cual es un cosa diferente. — Cris 2020/09/01 18:05

de: Gleitboot
en: hydroplane, hydro, thunderboat
es: hidroplano
fr: hydroglisseur
it: idroplano
pt: hidroplano
lfn: barco liscante ?

Engles conose ance un floatplane e un flying boat. Estas es spesies de avion, donce on ta pote ajunta esta parolas como traduis de avion de mar. — Cris 2020/09/01 18:10

Fada. — Cris 2020/09/01 20:49

proa, steerage

Elefen ave du nomes proa – (1) bow, prow (of ship) (2) proa, perahu (sailboat). La esiste de omonimes es rara un problem, car la contesto pote desambigui la sinifia – ma en esta caso me no es serta, car ambos refere a partes o tipos de un barcon. Cisa lo ta es plu bon si nos cambia un, per evita malcomprendes – cisa (2) a perahu (la forma orijinal en melaiu) o prao (usada en espaniol e franses)? — Cris 2020/09/07 16:03

en: proa, perahu
es: prao, prahu
fr: prao, perahu

Me ia note ce nos no ave un parola per un otra cosa maral – en engles: “steerage”.

ca: entrepont
de: Zwischendeck
en: steerage
es: entrepuente, antecámara
fr: entrepont

Me proposa entrenivel (entre+nivel) – bon? — Cris 2020/09/08 19:20

avisa de trafica

Nos ave avisa de para e avisa de via, ma ancora no avisa de trafica.

avisa de trafica -- nom
ca: senyal de trànsit, senyal de circulació
de: Verkehrszeichen, Verkehrsschild
en: traffic sign, road sign
eo: trafiksignalo, trafiksigno
es: señal de tráfico, señal de tránsito
fr: panneau de signalisation
it: segnale stradale
pt: placa, placa de trânsito, sinal de trânsito

Esce lo es oce si me ajunta esta a la disionario? O esce un otra forma es plu bon? — Cris 2020/09/10 11:10

presenta

Como on usual presenta se a otras? Cual es tua nom? – Mea nom es Cris. ? O en un otra modo (pe: Me es nomida Cris.) ? — Cris 2020/09/11 08:47

demandas sur la disionario

Du de la esemplos de min … min usa vera min … plu, cual no ave un entrada. Cisa lo ta es plu bon si nos crea esta entrada e move la esemplos ala?

Tra la vive es marcada como ajetivo – ma esce lo no ta debe es un averbo, como tra la dia?

Tra la note es listada su note, ma tra la dia e tra la vive es listada su tra. Cisa lo ta es bon lista totas su la nomes?

La disionario dise ce Cuait es pronunsiada /cüait/. Sin esta nota, la pronunsia normal ta es /kwait/. La pronunsia en la varia local de arabi, arabi de la Golfo (? – “Gulf Arabic”), es /kweːt/. Donce cisa lo no ta es mal si nos sutrae esta nota de pronunsia per permete /kwait/?

Relatada: como tradui la nom es esta varia de arabi, usada en la Golfo Persian? Nosa Vicipedia dise golfo-arabi (parente sola en esta article), ma si on segue la linguas romanica, arabi de la Golfo pare plu bon.

lfn: golfo-arabi?, arabi de la Golfo?
en: Gulf Arabic
ca: àrab del Golf
pt: árabe do Golfo
es: arabe du Golfe
fr: Arabe du Golfe

Golfo-arabi ave ance la problem ce Golfo Arabi es un otra nom usada a veses per la Golfo Persian. Si nos ave un forma ajetival de golfo (*golfal? golfo?), on ta pote usa esta (arabi *golfal/golfo). — Cris 2020/09/11 15:12

vocabulo fundal

La Vocabulo fundal tradui gida como “drive (a vehicle)”, ma lo ave ance otra sinifias. Cisa lo ta es bon si nos ajunta alga plu, pe: “guide, lead; drive (a vehicle)”? — Cris 2020/09/13 07:38

plu radises mancante

(Ave) un desacorda (con algun o alga)

Verbo: en: conflict, pt: conflitar.

Nom: ca: conflicte, en: conflict, es: conflicto, fr: conflit, it: conflitto, pt: conflito.

Ambos de verbo e nom pare usosa. Ma ta proposa conflita (de portuges) per ambos. On ta pote ance usa conflito como nom fundal con confliti (crea o ave un conflito) como verbo derivada, ma me no es serta esce tal usa de -i transitiva es coreta. Cual vos pensa? — Cris 2020/09/18 19:30

Bela, refinada e sofisticada → elegante

ca/en: elegant, fr: élégant, es/it/pt: elegante.

Con elegantia (elegance) como derivada. Cual vos pensa? — Cris 2020/09/18 19:30

Relatada: esce nos nesesa la entrada solve bela (traduida como elegant solution)? Per me lo pare como un combina de un nom e un ajetivo plu o min arbitra, cual on no ta espeta usual en un disionario. — Cris 2020/09/21 16:10

tronco serebral

(copiada de la grupo epostal)

Cual vos pensa sur la idea de ajunta “tronco serebral” como sinonim de “tronco de ensefalo”? Esta parola ta es plu comprendable, car plu persones va sabe la sinifia de “serebro” ca de “ensefalo”, e lo esiste en tota de nosa linguas de fonte, e ance en otra linguas en un forma simil. [Cris]

globisefalo, balena pilotin

Me demanda esce nos pote trova un parola plu fasil comprendable e recordable en loca de la radis nova globisefalo? Cisa balena pilotin cual es simil a la parolas usada en diversa linguas (en: pilot whale, es: ballena piloto, fr: dauphin-pilote, pt: baleia-piloto) e coresponde a nosa usa de ajetivos -in en otra casos simil? — Cris 2020/09/29 17:48

longia

Esce Lo ave un metre de longia es la modo prefereda per dise It’s a meter long? O esce on pote espresa esta en un modo plu corta? — Cris 2020/10/09 17:37

claves de musica

Me ia pensa sur la claves de musica. Nosa disionario ave du, ma on frecuente usa tre, cual en la linguas romanica tipal es nomida clave de sol (en loca de nosa “clave alta”, en: G-clef, treble clef), clave de do (ancora no en la disionario, en: C-clef, alto clef, viola clef, tenor clef), e clave de fa (en loca de “clave basa”, en: F-clef, bass clef). La notas sol, do, fa es ja en la disionario e me ta proposa ce nos ance usa los per nomi la claves. La Vicipedias espaniol e italian ave bon articles sur la tema. Cual vos pensa? — Cris 2020/10/13 16:40

prefisas nonusada

Me note ce nos ave alga prefisas listada en la disionario cual es nunca usada (zero radises e zero derivadas comensa con los): aniso, apto, crico, cuasi, dolico, enea, gloso, jino, pleo, pneumato, salpingo. Me ta proposa ce nos move esta prefisas estra la disionario, como nos ia fa ja con la sufisas nonusada.

.glosolalia -- verbo transitiva relijio
de: in Zungen reden
en: speak in tongues

glosolalia -- nom
ca: glossolàlia
de: Zungenrede, Zungenreden, Glossolalie
en: speaking in tongues, glossolalia
es: glosolalia
fr: glossolalie
it: glossolalia, polilalia
pt: glossolalia, glossolalia religiosa, dom de línguas

glosolalial -- ajetivo
en: glossolalic
.pleonasmo -- nom linguistica
ca: pleonasme
de: Pleonasmus
en: pleonasm
es: pleonasmo
fr: pléonasme
it: pleonasmo
pt: pleonasmo

pleonasmal -- ajetivo
en: pleonastic

En ajunta, alga prefisas usada en la SI es listada ma no usada: exa, femto, iocto, iota, zepto, zeta. Estas me ta lasa car los es usosa per formi derivadas de metre etc. — Cris 2020/10/19 16:47

Me pensa ance ce nos pote sutrae la prefisa in- cual es listada du veses, con la sinifias (1) en, a en (2) no, non-. Nos no ave derivadas formida par la ajunta de in- ante otra parolas, e nos usa en- per la sinifia 1 e non- per la sinifia 2. — Cris 2020/10/19 17:08

pronunsia de paia

Esce un pronunsia paia como /pay-a/ (con la silaba prima fininte en un diftongo e la silaba du sola un vocal) o /pa-ya/ (con ambos silabas fininte en /a/ e la numero du como la paroleta ia)? An si ambos pronunsias es simil, me ta dise ce un difere esiste clar. — Cris 2020/10/21 20:19

pronunsias de nomes propre

Me pensa sur ajunta pronunsias a alga nomes propre cual es pronunsiada diferente ca la regulas de elefen dise, pe:

Baffin
pronunsia: b_a_fin

Barents, Mar
pronunsia: mar b_a_rents

Bass, Streta
pronunsia: str_e_ta bas

Beijing
pronunsia: beydj_i_ŋ

Esce esta ta es oce?

Un demanda alga relatada: perce la Streta Balabak no es scriveda con c en loca de k, como en engles (Balabac Strait) e la linguas romanica? — Cris 2020/10/21 20:50

Lago Erie

Esce vera on pronunsia /lago iri/? Me es surprendeda. Me crede ce on pronunsia /lago erye/. — Mixel 2020/10/22 19:40

transcrive de nomes propre

Perce nos ave Deserto Karakum e no o Garagum o Caracum? En turcmen, la lingua local, lo es nomida Garagum. En rusce, lo es Каракумы, cual en nosa transcrive es Caracumi.

E perce Deserto Kizilkum? Esta deserto parteni a Cazacstan e Uzbecistan. En uzbec, lo es Qizilqum e en cazac Қызылқұм – transcriveda Cizilcum.

E perce Kongzi? En piniin, esta filosofiste es Kǒng Fūzǐ, donce me pensa ce nosa forma ta debe es Kongfuzi – cual ta es plu reconosable per los cual sabe el como Confucius o simil. — Cris 2020/10/25 16:12

Alga otra nomes:

Newfoundland / Teranova

Sulawesi, Maluku → Sulauesi, Malucu

Taklamakan → Takelamagan

Du plu nomes:

Visayas → Bisaia

.bisaia -- ajetivo demonim
defini: un popla ci abita en la Pilipinas sentral
en: Visayan

bisaia -- nom
en: Visayan

Isolas Bisaia -- nom plural jeografial
defini: un grupo de isolas en la Pilipinas sentral
en: Visayas, Visayan Islands

linguas bisaia -- nom plural linguistica
defini: un familia de linguas parlada par la bisaias, cual inclui sebuano
vide: sebuano
en:  Bisayan languages, Visayan languages

Mar Bisaia -- nom jeografial
defini: un mar interna de la Pilipinas, a este de Panai
imaje: Mar-Visayas
en: Visayan Sea
fr: mer de Visayan

Esce esta pare bon? — Cris 2020/10/27 16:50

Tocio → Tokyo

Me es disturbada par la spele Tocio en la disionario a lado de Hokkaido, Kyushu e otras. Lo ta debe es Tokyo, no? Me recorda distante ce nos ia fa un eseta per lo car lo es un site capital, ma esta pare aora fol. — Simon 2020/10/27 10:53

pronunsia de linioio

Esce linioio es pronunsiada /linyoyo/ (como la disionario dise) o /lini-oyo/ (con un pausa peti entre la du partes)? Me ta dise ce probable la numero du? — Cris 2020/10/28 16:48

enerjia solal fotovoltaica

La disionario tradui photovoltaics como enerjia solal fotovoltaica, cual es poca pesosa ma pare segue la ECIPo F. An tal, me pensa ce cisa on ta pote corti lo a enerjia fotovoltaica, cual es un forma lojical e ance usada en franses? — Cris 2020/10/30 18:56

Gramatica

du notas regardante la capitol sur determinantes en la gramatica

Su Determinantes de cuantia, me leje “Esta casa ia sta asi per multe anios” e me pensa ce la casa ia sta ala en la pasada, per multe anios, ma aora lo probable no plu esiste. Ma la varia engles tradui lo como “This house has stood here for many years” – la casa ia sta ala de multe anios a ante, e lo sta ancora aora. En esta caso, esce on no plu bon ta usa la tempo presente, sin ia: “Esta casa sta asi de multe anios”? En deutx on usa la tempo simple (presente) en tal casos, e ance en franses, me pensa. (Me no sabe sur la otra linguas romanica.)

Un de la esemplos en la bloco sur Determinantes de similia es “Me prefere evita tal eserse.” Cisa no: “Me prefere evita un tal eserse”, considerante ce eserse pare es un nom contable? — Cris 2020/09/04 21:04

spele cirilica

Nosa paje xef dise: “La lingua es speleda … usante 22 leteras de la alfabeta latina.” Ma la gramatica dise: “Elefen usa la du alfabetas la plu comun conoseda en la mundo: la roman (o latina) e la cirilica.” Esce lo no ta es plu bon si nos ta move la spele cirilica su Sistemes alternativa de scrive elefen? En realia, elefen no es scriveda en cirilica – e esta es bon car lo ta es mal si on debe comprende du alfabetas per leje lo. — Cris 2020/09/06 08:56

notas sur la capitol sur pronomes

La varia engles tradui “Alga es sur la table” como “Some (of it) on the table”. Esce on no ta dise “Some (of it) is on the table”?

Un otra esemplo es: “Recorda ce alga persones (o algas) abita en sua auto.” Esta serta es coreta, ma cisa “en sua autos” ta es un stilo plu bon? Cada de esta “alga persones” usa sua propre auto, me suposa. La tradui engles usa la plural: “Remember that some people live in their cars.”

Alga de la pronomes determinante listada en la gramatica no es listada en la disionario como pronomes: plu, la plu, min, la min, la otra, la mesma, un tal. Cisa nos ta debe ajunta entradas per esta pronomes? (Un tal es ja listada, ma parente sin un categoria de parola.) — Cris 2020/09/23 18:10

un blonde

Me pensa ce me ia trova un era peti en la bloco sur ajetivos como nomes: La un en la esemplo “Marilyn es un blonde, e seniores prefere blondes” pare tro, car blonde es intendeda como ajetivo, en cuando blondes es intendeda como nom (vide ance la otra esemplo). No? — Cris 2020/09/27 20:00

ancora, denova e otra averbos fundal

La gramatica engles tradui ancora como again, still, ma lo no vera sinifia again. Cisa nos ta cambia plu bon esta tradui a still?

Me ia nota ance ce apena, denova e entretempo manca es esta bloco (suposable no sola en engles, ma en tota la linguas), an si los es ance averbos fundal. Cisa nos vole ajunta los? — Cris 2020/10/15 16:34

notas sur la capitol sur verbos

Ma ave alga duta sur la esemplos de partisipios cual es averbos, car me pensa ce esta “averbos” es vera ajetivos. “El ia sta tremante” pare es la mesma caso como “El es felis” – tremante (e felis) refere a el, no a la verbo, donce lo es un ajetivo. “El ia cade embarasada tra la seja” es an plu clar: lo es el ci es embarasada. Un cade pote es embarasante, ma serta no embarasada. La varia engles tradui la du parolas como shivering e embarrassed, sin -ly – en engles, a la min, los es ajetivos. Cisa on ta pote trova esemplos do la partisipios es averbos sin duta?

En la esemplo “On no conose cuanto persones teme aranias”, me pensa ce la verbo ta debe es sabe en loca de conose.

Ma ia cambia ja un caso de gramatica vea (me botas en loca de mea botas en la repete de un esemplo) en la varias elefen, engles e deutx, ma me suspeta ce on debe cambia lo ance en la otra linguas.

Cosas de formato:

Cosas diversa

https e un servador plu rapida?

Esta loca ueb no suporta https, e esta es vera un nonvantaje en la ueb de oji (surfadores como Chrome e Firefox averti ce la lia no es secur). E nosa servador es multe lenta. Me no sabe cual servador nos usa, ma cisa lo no ta es mal si nos ta cambia a un otra cual es plu rapida e suporta https? Pe, me usa Uberspace per mea locas ueb – un ofre de un cooperante deutx cual es amin e capas e usa un model de “paia cuanto vos gusta”. Los suporta DokuWiki e ala https funsiona automata sin alga labora par la usores. Los no dona asede como “radis”, ma usual on no nesesa esta per un loca ueb. Un otra limita es ce on pote usa sola 10 gigabaites de spasio – ma locas ueb usa rara plu.

Esta es sola un idea e cisa un otra alternativa ta es plu bon. Ma a cualce caso me pensa ce https e un servador plu rapida ta es bon cosas. — Cris 2020/09/03 17:21

Me ia reseta un responde de Jorj: “I have found Directnic to be copacetic* and for now I would prefer to stick with them for simplicity’s sake. (I am all about simplicity!)” [* Un parola de engles american cual me no ia conose, ma cual sinifia “eselente”.]

Jorj ia ajunta ce el es preparada per paia per ajunta HTTPS.

Ma… en esplora en la servador a esta matina, me ia trova ce lo suporta ja HTTPS (la autentici va desvalidi en desembre, lo pare). Me va comunica plu con Jorj sur esta. La vici pare funsiona notable plu rapida su HTTPS, ma cisa esta es mera car me es la sola person ci usa tal lo a esta momento.

Me veni de comuta “force HTTPS redirect” en la servador; mea comprende es ce esta debe automata redirije a HTTPS cada atenta de asede par HTTP, ma lo no pare funsiona. Cisa me debe espeta tra un ora o du ante cuando la servador refresci sua tables interna.

Tota pajes de la vici e de HTML es aora marcada como secur en mea surfador, con eseta de la paje prima, https://elefen.org/ mesma. Me no comprende perce la paje prima es un eseta.

Dise esce tu (e vos, si otra persones leje esta) pote asede par HTTPS. Si tal, me va edita un monton de lias.