Discutes de novembre 2020

Vide Cris per la discutes la plu resente.

Disionario

a/en cualce caso

La disionario ave en acel caso e en caso ce/de, ma a cualce caso. Cisa nos vole cambia lo a en cualce caso per coere? Me sempre vole scrive en cualce caso, ma usual me recorda a tempo ce la disionario dise diferente.

En la Vicipedia, “en cualce caso” aveni 13 veses, ma “a cualce caso” nunca. En nosa vici, en cualce caso es ance plu frecuente (e cuasi tota la usas de a cualce caso pare es par mi!). — Cris 2020/11/05 17:34

composadas nova

Me proposa per ajunta a la disionario:

presidente futur -- nom
en: future president, president-elect

republica bananin -- nom
en: banana republic

Bon? — Cris 2020/11/06 22:01

padron, madron – patron

Esce nos ta debe ajunta la sinifia female patron (supporter) a madron? Lo pare strana ce nos ave un parola usada per cualcun (padron) derivada de un usada sola per omes (padre). — Cris 2020/11/09 18:28

On ta pote ance considera move esta sinifia de padron a patron. Lo es patrono en italian e portuges, e patrón en espaniol ave ambos sinifias (pattern e supporter). — Cris 2020/11/09 18:41

transitivia

Divide a duples, dui, tri e cuatri es sola listada como verbos nontransitiva – cisa on ta pote lista los ance como transitiva? Sinci, sesi, seti (me no ia esamina numeros plu grande) como ance dupli e trupli es ja ambos.

Dejunta es sola nontransitiva e rejunta sola transitiva – ma vera ambos es probable ambos? — Cris 2020/11/10 17:40

sempre presente – su presente?

Nos ave omnipresente (e omnipresentia), listada su presente, e sempre presente, listada su sempre. Me ta proposa ce nos move ance lo su presente. — Cris 2020/11/11 18:29

sinias de sita

Me ia pensa sur nomes cual on pote usa per la stilos diversa de sinias de sita. Tre stilos es importante, me pensa:

Cual vos pensa? — Cris 2020/11/12 17:22

Me gusta multa la terminolojia proposada par Simon. An si lo va resulta en multe entradas nova – ma oce:

siniasita -- nom verbo-nom
simbol: “ ” " ‘ ’ ' « »
vide: sita
en: quotation mark

cluisita duple curva
simbol: ”
en: right double quotation mark, right double curved quote

abrisita duple curva
simbol: “
en: left double quotation mark, left double curved quote

siniasita duple reta
simbol: "
en: straight double quotation mark, straight double quote, typewriter double quote

cluisita duple angulo
simbol: »
en: right double angle quotation mark, right double angle quote, right guillemet

abrisita duple angulo
simbol: «
en: left double angle quotation mark, left double angle quote, left guillemet

siniasita duple basa
simbol: „
en: low double quotation mark, low double curved quote

cluisita unuple curva
simbol: ’
en: right single quotation mark, right single curved quote

abrisita unuple curva
simbol: ‘
en: left single quotation mark, left single curved quote

siniasita unuple reta
simbol: '
en: straight single quotation mark, straight single quote, typewriter single quote

cluisita unuple angulo
simbol: ›
en: right single angle quotation mark, right single angle quote

abrisita unuple angulo
simbol: ‹
en: left single angle quotation mark, left single angle quote

siniasita unuple basa
simbol: ‚
en: low single quotation mark, low single curved quote

Bon? (La varia basa esiste sola en un dirije, me pensa.) — Cris 2020/11/13 18:51

retroapostrofe

apostrof(e)

problem de la consonantes de fini

Alga radises fini con la consonantes “de fini” -l -m -n -r -f -s -x; ma alga otras fini con -lo, -me, -na, -fe… Me no comprende sempre perce on ave (o no ave) un vocal pos acel consonantes. Per esemplo, on ave roman, oportun, a lado de latina, umana, fortuna, tribuno. Perce no *latin, *uman… (o *romana…). Me ia pensa ce sola la nomes finite orijinal con -e pote perde esta vocal cuando los es presededa con -l -m -n -r -f -s -x. Lo ta esplica perce on ave sielo e no *siel, e perce on ave sol, e no *sole (o mar, e no *mare). Ma… — Mixel 2020/11/15 12:56

campo nonusada

campos lista la campo orijina cual es no plu usada en la disionario – esce nos vole sutrae lo de esta documento? — Cris 2020/11/18 18:56

degradante, degradable

Nos ave tu ajetivos degradante: (1) degradable; (2) degrading, derogatory. Me pensa ce (1) ta debe es degradable, no? Nos ave ance biodegradante (biodegradable) cual probable ta debe es biodegradable. — Cris 2020/11/19 18:33

radiotelefon, radiotelescopio

Radiotelefon es la sola nom-nom es nosa disionario scriveda sin ifen. Esce nos vole cambia lo a radio-telefon (donce con la plural radios-telefones)? Ma radio es ance un prefisa, donce on ta pote ance lasa la parola como lo es e simple sutrae la “nom-nom”. Cisa esta ta es plu bon?

Relatada: Me proposa ajunta:

radiotelescopio -- nom
ca: radiotelescopi
de: Radioteleskop
en: radio telescope
es: radiotelescopio
fr: radiotéléscope
it: radiotelescopio
pt: radiotelescópio

Cris 2020/11/20 18:04

programes o program?

Perce programes de proba, programes de rescate, programes libre, programes sin custa e programes vil es listada como nomes plural? Me pensa ce on pote usa bon cada de los en la singular. (“Firefox es un program libre multe usada.” / “Un program vil ia afeta mea computador.”) — Cris 2020/11/21 16:53

scrive ombral

Car nos ave scrivor ombral, me pensa ce nos pote ajunta ance la verbo scrive ombral (ghostwrite). Nos ave ja scrive per un otra con la mesma sinifia, ma scrive ombral ta es plu corta e plu elegante. No? — Cris 2020/11/22 17:16

Plu nomes-nomes o no nomes-nomes?

A la momento nos ave sola sinco nomes-nomes (porte-fenetra, primador-scanador, produor-dirijor, punto-virgula, stato-membro), ma me ia trova cuasi du-des plu parolas do on ta pote ajunta esta categoria: averbo-sujunta, barco-bus, bomba-orolojo, cantor-composor, ci-ro, Gine-Bisau, globo-portacrus, om-lupia, om-lupo, osidi-redui, pronom-sujunta, site-stato, sofa-leto, stepe-foresta, taxi-caro, tram-bus, cilovate-ora, xasor-colior. Esta iniora dirijes como norde-este.

Nos ave ance alga ajetivos-ajetivos (pe amarga-dulse e denova la dirijes) ma un tal categoria no esiste en la disionario.

Esce nos vole ajunta “nom-nom” a la entradas listada a supra? Como alternativa me pensa ce on ta pote considera sutrae esta categoria de la disionario. Lo pare es min interesante e usosa ca “verbo-nom” e “nom-ajetivo” car nomes-nomes e otra tal derivadas es fasil reconosable par sua ifen. — Cris 2020/11/23 18:19

plural de cilovate-ora?

Entre la nomes-nomes, cilovate-ora es un caso interesante. Lo no es un aposa, ma sinifia cilovate par ora. Tre cilovate(s)-ora(s) es tre cilovates par un ora o un cilovate par tre oras. Donce lo pare natural ce on plurali sola un parte, no (como con aposas) ambos. Ma cual? Si Google Translate es coreta, italian usa la singular ance como plural e la resta de la ECIPo plurali la parte prima: ca: quilowatts-hora, es: kilovatios-hora, pt: quilowatts-hora. An tal, engles (kilowatt-hours) e franses (kilowattheures) plurali la parte du.

Me pensa ce la plurali de la ECIPo es plu lojical, car lo es un unia de enerjia, no de tempo. Ta ce nos dise (tre) cilovates-ora donce?

En cualce caso, me ta proposa ce nos ajunta un nota: “La plural usual es `…`”. — Cris 2020/11/24 17:45

planeta nanin, cueria

Me proposa ajunta du composadas nova:

planeta nanin -- nom
ca: planeta nan
en: dwarf planet
es: planeta enano
fr: planète naine
it: pianeta nano
pt: planeta anão

Planeta nanin es ja usada en la defini de Pluto, ma no listada en la disionario.

cueria -- nom
en: queerness

Bon? — Cris 2020/11/25 17:58

Novichok, covid

Esce nos vole ajunta un tradui de Novichok agent, e esce esta parola es tro spesialida per la disionario?

novitxoc -- nom
defini: un familia de gases nerval forte matante developada en la Uni Soviet en la gera fria
ca: Novitxok
de: Nowitschok
en: novichok, novichok agent
es: novichok
fr: Novitchok
it: Novichok, Novičok
pt: novichok

E esce nos vole ajunta covid-19 e (como corti) covid? Me ta dise ce si, car lo es un malada e no rara. Ma nos debe deside sur la caxa: covid (plu lojical, me ta dise) o COVID? — Cris 2020/11/26 17:51

mesuradores eletrical

Me proposa ajunta:

omemetre -- nom fisica util
defini: un aparato per mesura resiste eletrical, usual en omes
ca: ohmímetre
de: Widerstandsmessgerät, Ohmmeter
en: ohmmeter
eo: ommetro, omometro
es: ohmímetro, óhmetro
fr: ohmmètre
it: ohmmetro, ohmetro
pt: ohmímetro

voltemetre -- nom fisica util
defini: un aparato per mesura voltaje, usual en voltes
ca: voltímetre
de: Spannungsmessgerät, Spannungsmesser, Voltmeter
en: voltmeter
eo: voltmetro
es: voltímetro
fr: voltmètre
it: voltmetro
pt: voltímetro, voltómetro, voltômetro

multimetre -- nom fisica util
defini: un strumento per mesura corente, resiste e voltaje eletrical
vide: amperimetre, omemetre, voltemetre
ca: multímetre
de: Multimeter, Vielfachmessgerät
en: multimeter, multitester, VOM, volt-ohm-milliammeter
eo: plurmezurilo
es: multímetro, polímetro
fr: multimètre
it: multimetro
pt: multímetro, multiteste

Do nos ta pone esta entradas? Probable su volte, ome e multi-? O totas su -metre?

radises cual pare es derivadas

Me ia trova alga parolas listada como radises cual vera pare es derivadas:

fini de linia, nautical

Esce lo es oce si me ajunta line break, newline como traduis de fini de linia?

E cisa nos vole ajunta finilinia como sinonim, seguente la model de finisemana e de siniasita etc? Lo pare natural e plasente a me.

Esce lo es oce si me ajunta nautical a maral? O esce nos ave un otra parola cual plu bon espresa esta sinifia? — Cris 2020/11/30 17:23

Gramatica

problemes en la capitol sur preposadas

Alga problemes en la capitol sur preposadas:

Demandas de stilo:

En la tradui engles:

Lodas per tua atende rigorosa! — Simon 2020/11/11 21:57

notas sur la capitol sur numeros

En esta capitol me ia nota sola du cosas:

notas sur la capitol sur la crea de parolas

Me nota alga cosas en esta capitol: