LETERATUR
Testos orijinal · Cantas traduida · Dramas traduida · Naras traduida · Poesias traduida · Sitas traduida · Testos diversa

Suteninte Kije

La noveleta Suteninte Kije par Iuri Tinianov ia es publicida en 1928. Lo es un nara a un tema favoreda par autores rusce, “la person peti”, pd: un person normal, ci trova se en situa nonormal. Scriveda su comunisme, lo mostra ance la stupidia de la res rusce. Procofiev, composor musical rusce, ia ama la nara e ia crea un opera de lo. Car lo presenta ance un viaja tra neva par troica (un treno tirada par tre cavalos), alga persones regarda lo como un nara de inverno o de natal.

La partes a su es traduida par Gary R. Miller

La re ia dormi asta a un fenetra abrida. Entra un ora pos come, cuando la comeda luta con la corpo, cada cosa ce interompe la dormi es proibida. En un senta con un dorsa alta e scermos da la venta a tre lados, la re ia dormi con la sonia usual de poscome.

Subita, el leva con oios completa abrida. El regarda tra la fenetra de la palais, sin respira a causa de comeda e de anoia.

Su el fenetra, alga un cria “Aida!”

En la ofisia, un arcivor militar ia reseta puni e ia envia a la tera de neva.

La arcivor nova—vera joven—senta asta table, scrivente. Se manos trema, per ce es tarda. El debe fini un copia de comandas a la divide esata a la ora ses, per ce la ofisior aidante pote porta esa a la palais, cuando, pos el colie esa con otra copias simile, la aidante de la re pote dona esa a la re esata a la ora nove. Tardia es un crime. El ia fa du eras: El ia scrive ce Suteninte Sianos ia mori; e en loca de scrive “Sutenintes es la gardores,” el ia scrive, “Suteninte Kije es la gardor.”

Esta modo, cuando la soldata servinte veni per la reporta per la aidante, la arcivor regarda rapida la orolojo e estende a el la paper con Suteninte Kije.

Esata a la ora nove, la campana sona en la palais. La re ia tira esa corda. Esate a la ora nove, la aidante de la re entre con la reporta usual per la re.

La re ia es colera. Ier entra la dia entier, no un trova ci ia cria “Aida” su la fenetra.

La re ia scrive: “Suteninte Kije es la gardor.”

Pos el reseta la comandas, la comandante atenta per multe oras recorda, cual suteninte ave la nom strana “Kije”. El pronto prende la lista de ofisiores de la divide, ma el no trova tal nome entra la ofisiores.

La ecipo de Suteninte Sianos ia es limpa e sin macia a tota tempo.

Entra la leje de la comandas a la divide, Sianos sta como usual: perfeta reta e pensante de no cosa.

Subita, el oi se nome. “Pone la nome de teninte Sianos a la lista de la moridas.”

A esta ora, la comandante, pos la leje de la comandas, regarda la loca do a tota tempo Sianos sta. La paper cade da mano.

Sianos conose ce la parolas es de el. E, cuando el alterna veni, el comensa duta ce el vive. Pare, ce el vive ance causa de alga era en la comandas.

El ruina cada esersita, per ce el sta como polo supra la campo. El no pensa de vader.

La aidante pasea con confide.

“Tu Masima Real, Suteninte Kije ia cria “Aida”.

“Demanda sever el e, pos colpa el, envia el a la tera neva.”

A esta modo, la vive de Suteninte Kije comensa.

Pos esta ora, la colpas e la viaja a la tera de neva es un parte de se person. La comanda ia debe ati.

La re ia fa domesticos la jenerales e la governores. Per ce? El ia senti vacuida grande sirca se. A cada parte sirca el ia es nonfidelia e vacuida.

El ia aperi un om sin familialores e jenitores. El ia deveni un amante grande de natura, e el ia vole reveni de ama da cada un o de alga un.

El ia tende un mano a se pen. “Suteninte Kije, enviada a la tera de neva, debe reveni e deveni teninte plen e sposi a un fema de la palais.”

Pos Suteninte Kije reveni da la tera de neva, multe persones conose de el. El es la teninte ci ia cria “Aida” su fenetra de la re e reseta puni e envia a la tera de neva e pos esta reseta pardona e deveni teninte plen.

Entra el ia regarda tra la lista de la divide, un ves la re trova acaso la nome de Suteninte Kije e dona a el la state de capitan, e un otra ves de colonel.

A esta ora, el comanda la entier divide.

Entra tempo longa, la rituo de la entera de jeneral Kije es en recorda.

La divide pasea con banderas levada. Tredes caros segue. La re ia dona la comanda per esta. Ornadas e premios militar es portante supra cuxines. Pos la corpo, el sposa vade, gidante un enfante.

El plora.

Cuando la prosede vade ante la palais, la re vade a la ponte levada e salute con spada.

“Me omes plu bon mori.”

Pos la caro ultima pasa, el sita con la lingua Latina: “Sic transit gloria mundi.”

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 4 april 2024 (17:36 UTC).