LETERATUR
Testos orijinal · Cantas traduida · Dramas traduida · Naras traduida · Poesias traduida · Sitas traduida · Testos diversa

No Lampedusa, e no Bruxelles

Un article par L’Institut Iliade, traduida par Chabi.

Europa no es Lampedusa, lo es nosa sivilia.

Europa no es un organiza oviparida en Bruxelles, lo no es un mone o un banco sentral.

Europa no es un ambiente globalida sin fronteras.

Europa no es un mundo african e no un tera de islam.

Europa no es feia no nonarte.

Europa es la continente de la europeanes.

Europa ave un istoria estendente multe milenios, e ave la fortia de 700 miliones de europeanes.

Europa es un identia: la sivilia european e cristian.

Europa es fada de templos elinica, acuadutos e teatros roman, eglesetas romanica, catedrales gotica, palasios de la Renase, plazas major, eglesas baroca, casteles clasica, construidas de Arte Nova.

Europa ave costas savaje, montes merveliosa, e rios pasosa. Europa es un emosia de natur. Europa es un vista de pesos formida par la om: de polderes a campania de sepes, de prados a campos terazida. Europa es un tera do la poma e la olivos crese como ance vites e lupulos.

Europa no es la tera de comeda industrial, ma par contrasta es la tera de la cosini cual espresa tra olio e bur, vino e bir, pan e ceso, salsix e jamon.

Europa no es un mundo de consetas astrata ma plu esata un do la arte de representa esele, de Praxitele a Rodin, de la frescos de Pompeia a la Separa de Wien. Europa es ambos la fantasia celta e la misterio cristian. Europa es un sivilia cual cambia petra en dentela.

Europa es la refusa de confusa, los es la cultur ci ia inventa la coros polifonial e la orcestras simfonial.

Europa no es la mundo de Belfegor, ma plu esta es la sivilia cual onora femes, como divas, madres o gerores. Europa es la cultur de cavaloria e amor de cortea.

Europa no es la mundo de monitori, ma plu es la tera de libria: sitadani elinica, la Foro roman, la Carta Magna engles de 1215, tota la sites e universias privata de la eda medieval, la velia de la nasiones en la sentenio 19.

Europa es un erita leteratural e mitolojial: Homero, Verjilio, Hesiodo, la Eddas, la Nibelungenlied e la sicle arturian. Lo es ance Shakespeare, Perrault e Grimm. Europa es la spirito de inventosia e de concista: Leonardo da Vinci e Gutenberg, la caravelas, la balones de aira calda, la comensa de avioni e Ariane, lo es ance pontes sur la mares.

Europa incarne se en aceles eroes ci ia defende lo tra la sentenios: lo es Leonida e sua 300 spartanes salvante Elas de Asia; Scipio Africanus conservante Roma de Cartago, Charles Martel repulsante la invade arabi, Godfrey de Bouillon librinte la Tera Santa e creante la rena franco de Jerusalem, lo es ance Fernando de Aragon e Isabel de Castelia librinte Granada, Ivan la Asustante repulsante la mongoles de la Rusia Santa e lo es Don Juan de Osteraic vinsente la turces en Lepanto.

Europa es la locas importante: la Partenon, la Plaza San Marco, la Basilica de San Petro, la Tore de Belem, Santiago de Compostela, la Monte San Michel, la Tore de London, la Porta de Brandenburgo, la tores de la Kremlin.

Tal es la erita de nosa sivilia!

Oji, Europa es la malada de la om. Lo es culpada, colonida, e debilida. Esta no es fatal no va dura. Ta ce on para esta repenti e juntada, on pote trova denova la filo de nosa memoria longa. Tal es la mesaje de espera de Dominique Venner:

“Me crede en la cualias spesifada de la europeanes ci es tempal dorminte. Me crede en sua capasia per ata, sua inventosia e la velia de sua enerjia. La revive va veni. Cuando? Me no sabe lo, ma me no duta ce lo va aveni”.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 23 marto 2024 (17:15 UTC).