LETERATUR
Testos orijinal · Cantas traduida · Dramas traduida · Naras traduida · Poesias traduida · Sitas traduida · Testos diversa

Intendes e cualias de un lingua de mundo

Estraes de “Aims and Traits of a World-Language” (Intendes e cualias de un lingua per la mundo), un parla a la “Nineteenth Century Club”, New York, 12 desembre 1888, par Daniel Garrison Brinton. Disponable a ”The Acadon Project” de Leo Moser.

Traduida par George Boeree.

[Un lingua universal] debe es construida sur la linias conoseda e reconoseda de la developa de linguas. Esta es sempre e a tota locas de la forma sintesal a la forma analisal. Par esta termas tecnical, me intende ce la tende es sempre a la dejeta de finis de rol de nomes, pronomes, e ajetivos; a la cambia de la conjugas de verbos par finis de tempo e modo a un conjuga par verbos aidante; e, jeneral, a la indica de la relatas de parolas par la usa de otra parolas autonom e no par afisas cual no ave sinifia solitar e no pote sta solitar. Si tu nesesa un demostra ce esta es la linia de developa natural, tu nesesa sola compara la deutx moderna con la gota antica, o la linguas romanica moderna con la latina de la eda de Augusto. Me pote sita per tu multe otra esemplos de la linguas de Polinesia e America, ma los no es nesesada; los nara tota la mesma narada….

Tota linguas analisal tende a sola un forma de gramatica, de cual se developa plen no es trovada en cualce de los, ma pote es aprendeda par la esamina atendente de alga produidas nova, como la creol franses de Martinic, la nederlandes negra de Suriname, e la lingua franca de la Mediteraneo….

Esta gramatica pote es plu simplida par reconose la ordina lojical de pensa, e par adota acel como la ordina de espresa. Los ci ia oserva la operas de la mente en la state de ata autonom, de ata no constrinjeda par la abituas de espresa vosal eritada, como, per esemplo, entre la sordas e mudas e en la lingua de jestis de la americanes orijinal de la planos, acorda ce esta ordina lojical es como esta: Sujeto ante verbo, ojeto direta ante ojeto nondireta, nom ante se ajetivo, verbo ante se averbo, etc. Par adota esta metodo de pone o loca, nos gania multe brevia e claria….

La alfabeta de esta lingua no es multe difisil. La sinco vocales plen o pur e la des-sinco consonantes es trovada en tota sinco linguas cual me ia indica [franses, espaniol, italian, engles, e deutx], e con esta dudes leteras, un vocabulo armoniosa pote es formida de leteras cual representa sonas conoseda par tota e tota libre de sinietas o sinias nova. La spele ta es fonetical e no lesones de pronunsia ta es nesesada….

Tota termas siensal nova debe es derivada de la lingua elinica, e espresada en se formas italian….

No otra lingua moderna pote compara con lo regardante la moldi fasil de parolas stranjer a formas la plu corta, acordante con armonia e un conserva de la fortia de se radises.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 4 april 2024 (17:36 UTC).