AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un malversa grande de petrolio en Rusia artica

4 junio 2020

Vladimir Putin, presidente de Rusia, ia declara un state de crise pos la malversa de 20 mil tones de petrolio en un rio en la Sirculo Artica.

La asidente ia aveni cuando un tance de carburante a un sentro eletrical ia colasa, a venerdi pasada, prosima a Norilsk, un site en Sibir. Putin ia espresa coleria pos descovre ce ofisiores no ia es informada sur la asidente asta du dias plu tarda.

La compleso es poseseda par un sucompania de Nornickel, la produor major de nicel e paladio en la mundo. En un confere video televisada ier, Putin ia critica la xef de la compania sur la rapidia de sua responde.

“Perce departes governal ia descovre esta sola a du dias pos la aveni?” el ia demanda a Sergei Lipin, la xef. “Esce nos va es informada sur situas de crise par la redes sosial?”

Plu temprana, la governor de la rejion, Alexander Uss, ia dise a Putin ce el ia deveni consensa sur la malversa de petrolio a soldi, cuando “informa alarmante ia apare en redes sosial”.

Putin ia comanda un investiga de la asidente, e un manejor a la sentro eletrical ia es detenida pos acel. En un declara formal, Nornickel ia dise ce la aveni ia es reportada en un modo “puntual e conveninte”.

La asidente ia aveni cuando la colonas suportante un tance a la compleso ia comensa afonda. La colonas sta sur permajelada, cual fonde con ce la clima caldi.

La petrolio malversada ia vaga asta 12 cilometres de la loca de la asidente, donante un color carmesi a estendes longa de la rio Ambarnaia. Par la state de crise, plu persones va vade a la rejion per aida la taxe de limpi.

On crede ce esta asidente es la numero du de la plu grandes par volum en la istoria moderna de Rusia. Lo ia contamina un area de 350 cilometres cuadrida, provocante avertis sombre de ambientistes, ci dise ce la limpi va es complicada par la vastia de la malversa e la jeografia de la rio.

Esta no es la ves prima cuando Nornickel es envolveda en un malversa de petrolio. En 2016, lo ia confesa ce un asidente a un de sua complesos ia causa la roji de un rio prosima.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).