AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un volcan eruta sur la isola La Palma

20 setembre 2021

La ministro xef de Espania, Pedro Sánchez, ia ariva a La Palma en la Isolas Canaria, do un eruta volcanal ia causa la evacua de 5000 persones.

Imajes airal mostra lava de la volcan Cumbre Vieja versante a su e destruinte alga casas.

Sanchez ia dise ce la autoriosas oserva atendente per caso ce la lava va ensende focones. La garda militar e sivil ia es enviada per aida.

Esta volcan ia eruta la plu resente a 50 anios ante aora. Lo es situada en la sude de la isola La Palma, do sirca 80 mil persones abita.

Jonas Perze, un gidor local de turistes, ia dise ce el senti ancora tremas de la eruta. “Ma aora,” el ia ajunta, “la cosa la plu stonante cual me ia esperia nunca es la ruido veninte de la volcan – lo sona como la enaira de dudes jetos xasante e lo es estrema forte, lo es stonante.”

On ia fa comandas de evacua obligada a cuatro viletas, incluinte El Paso e Los Llanos de Aridane, e refujerias tempora ia es instituida. Asta aora, on ia reporta no feris o moris.

A la sera ier, Ángel Víctor Torres, presidente de la Isola Canaria, ia dise: “Lo no es previdable ce otra persones va debe es evacuada.” El ia nota ce la lava move lenta en dirije a la costa.

Sanchez ia pospone sua parti per la Asembla Jeneral de la Nasiones Unida en New York per consenta con Torres per discute la responde par la servis de crise a la eruta.

“Tota aveni como projetada, e donce la conserna xef es garantia la securia de la sitadanes de La Palma ci ta pote es afetada como resulta de esta eruta,” Sanchez ia dise ier.

La Palma ia es alta vijilante pos rejistra plu ca 22 mil tremas sirca la volcan en un semana.

La Canarias, un arcipelago de sete isolas a lado de Africa norde-ueste, ia rejistra sua eruta volcanal la plu resente en 2011, su la mar prosima a la isola El Hierro. Cumbre Vieja ia eruta en 1949 e 1971.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).