AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un tomba coletiva en un site antica peruan

13 novembre 2021

En Peru, arceolojistes ia descovre la restas de 25 persones en la site antica Chan Chan. La sceletos ia es trovada en un spasio peti de 10 metres cuadrida en lo cual ia es la capital de la Impero Tximu.

La tximus ia rena partes de Peru presente. Sua impero ia ateni sua culmina en la sentenio 15 ante sua defeta par la incas.

Chan Chan, do on ia trova esta tomba coletiva, ia es la sitadela de arjila la plu grande en America en la tempo ante la ariva de Colombo. Espertas opina ce la tomba ia es cisa un loca do elites tximu ia es reposada.

La arceolojiste Sinthya Cueva ia dise ce la plu de la restas parteni a femes joven. “Zero de los ave plu ca 30 anios.”

An si on sabe ce la tximus ia fa sacrifias umana, incluinte de enfantes, la arceolojiste Jorge Meneses Bartra ia dise ce on ave no atesta ce la persones en la tomba nova descovreda ia mori tal. Rexercores va fa probas per atenta determina la causas de sua moris.

Menses ia ajunta ce la posa de un de la sceletos sujesta ce lo ia es enterada ala corta pos la mori de la person, ma otra osos ia pare blancida par la clima e ia es multe miscada, lo cual pare indica ce on ia move los plu tarda a la tomba.

Longo Cueva, esta mostra ce la tximus ia manipula e move la restas de sua amadas.

La corpos ia es envolveda, en posa de senta, en alga stratos de stofa, de cual la prima ia es de coton e la numero du ia es de materia vejetal. Cuasi 50 pesos de seramica ia es trovada en la tomba ance.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 13 novembre 2021 (08:01 UTC).