AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un sculta franses de un sclavo es raziste atacada

14 setembre 2021

En Frans, un sculta de un sclavo fema negra en la site Bordeaux ia es covreda par pinta blanca, parente en ataca raziste.

La sculta de bronze es de Modeste Testas, un sclavo african ci ia es comprada par un familia en Bordeaux en la sentenio 18. El ia es librida a pos.

On ia trova la sculta manxada a la matina ier, ma aora on ia limpi lo. La ofisia de la site ia dise ce lo va rejistra un cexa criminal, descrivente la aveni como de tipo “probable raziste”.

Testas ia es enviada a la isola Ispaniola en la Caribe per labora sur un cultiveria de zucar. Plu tarda, el ia es moveda a la Statos Unida, do el ia es librida pos la mori de sua posesor franses.

El ia revade a la parte ueste de Ispaniola, aora Aiti, e ia mori con 105 anios.

La sculta de Testas ia es inaugurada en 2019. Lo es un de un serie de atas intendeda per trata la pasada colonial de Bordeaux, cual ia es un de la sentros major de comersia de sclavos en Frans.

Stéphane Gomot, consilior con encarga de la erita, museos, arceolojia e memoria, ia dise ce si on confirma razisme como la intende, lo va constitui un “ataca multe violente contra tota cual esta sculta representa”, incluinte “la memoria de persones deportada par traficores de sclavos”.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).