AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Salvador permete la reeleje de presidentes

5 setembre 2021

La corte suprema de Salvador ia deside ce presidentes pote servi en du periodos serial. Esta abri la via afin Nayib Bukele ta aspira un reeleje en 2024.

La judores desidente ia es asiniada en maio pos cuando la Asembla Nasional, dominada par la partito de la presidente, ia desemplea la judores presedente.

La corte elejal ia dise ce lo va segue la comanda par la Corte Suprema, ma la deside es criticada par oposores e ativistes ci acusa Bukele de tendes autoritar.

La presidente, ci ave 40 anios, ia es elejeda en febrero 2019, prometente fronti la viole nonfrenida par ganges e la sobornosia political. El es ancora multe popular en esta nasion povre de America Sentral.

La deside, anunsiada en la tarda de venerdi, ia comanda la autoriosa elejal de la pais a permete ce un presidente ci no ia ocupa la posto “en la periodo direta presedente ta partisipa en la concurso elejal a un ves du”.

Anabel Beloso, un membro de la Asembla Nasional per la Fronte Farabundo Martí de Libri Nasional, ia dise: “La stato ia sesa servi la popla e ia pasa a servi un person.”

José Miguel Vivanco, dirijor de la divide de Human Rights Watch per la Americas, ia condena la deside, disente ce Salvador comensa longo un via ja segueda par Nicaragua e Onduras en permete la reeleje de presidentes. “Democratia en Salvador es a la borda de la abiso,” el ia comenta.

La presidente ia atrae reproxas de la SUA par sua cambias constitual e sua restrinjes contra criticas jornaliste. Sua oposores acusa el de rompe la separa de potia en Salvador e la sistem ecuilibrante.

Sua partito Ideas Nova ia gania un majoria congresal en febrero e, pos alga menses, ia recambia sinco judores de la Corte Suprema e la avocato jeneral nondependente.

En la anio pasada, Bukele ia envia militares a la parlamento en un vota sur la bujeta de securia. Sua oposores ia descrive esta como un atenta voleda a menasa.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).