AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Protestas contra pardonas a separadistes catalan

14 junio 2021

Deses de miles de persones ia partisipa en un protesta en Madrid, capital de Espania, contra un projeta controversa de pardona separadistes catalan prisonida.

Xefes de la partitos destriste espaniol ia junta se a esta protesta contra la pardona de 12 separadistes ci ia atenta autonomi sua rejion en 2017.

La protestores acusa la governa sosialiste de usa la projeta per forti sua suporta political. Ma la governa dise ce la pardonas va aida calmi la tensa pertinente a Catalunia.

En 2017, la atenta par la rejion, ja partal autonom, de deveni completa autonom ia lasa Espania en sua crise political la plu grande de 40 anios.

On ia judi en 2019 ce nove xefes separadiste catalan es culpable de rebela, liada a sua rol en un referendo nonlegal sur autonomia. Tre otras ia es judida como culpable de desobedi, ma los no ia vade a prison.

La protestores vide la pardonas como un menasa a la unia nasional. Multe ia brandi banderas roja e jala cuando los ia asembla en la Plaza de Colón en la sentro de Madrid.

Un protestor ia comenta: “Nos debe para esta aora, car per un pardona on debe mostra repenti, e la separadistes no va mostra acel.”

Ma Pedro Sánchez, ministro xef espaniol, ia defende la projeta como un modo de reprosimi catalanes e espanioles. “La sosia espaniol debe move de un pasada mal a un futur plu bon,” el ia dise, “e esta va nesesa un condui jenerosa.”

Longo un sonda per un jornal major en Espania, sirca 61% de espanioles no acorda la pardonas e sola 29,5% suporta los.

En un reporta nonobligante en la mense pasada, la corte suprema de la pais ia dise ce lo oposa la posible de pardonas governal a la xefes separadiste.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).