AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

On relata la caldi artica a invernos plu fria

3 setembre 2021

Un studia nova mostra ce la frecuentia cresente de clima invernal estrema en partes de la SUA es liada a la caldi aselerada de la Artica.

Siensistes ia trova ce la caldi rejional ia disturba ultima la ordina sirculo de ventas conoseda como la vortis polal. Esta ia permete ce aira plu fria flue a sude a la SUA, spesial en la “onda de fria” cual Texas ia esperia en febrero.

La autores dise ce on va vide plu invernos fria en alga locas par causa de la caldi.

En la cuatro desenios pasada, rejistras par satelite ia mostra como la temperatur global cresente ia fa un efeto profonda a la Artica. La caldi ala es multe plu asentuada ca en la resta de la mundo, e ia causa un diminui rapida de la jelo en la mar en estate.

La studia indica ce la fonde de jelo en la Mar Barents e la Mar Cara produi plu neva supra Sibir e un transfere de enerjia esedente cual afeta la ventas jirante en la stratosfera supra la Polo Norde. La caldia causa ultima un estende de la vortis e esta permete ce aira estrema fria ateni la SUA.

On ia vide plu de tal estendes de la vortis pos la comensa de oservas par satelite en 1979. La autores crede ce sua labora va pote boni predises sur avenis de fria estrema.

Dr Judah Cohen, profesor a la Instituida de Tecnolojia de Massachusetts ia comenta: “En Texas, serta la persones ia ta pote es plu preparada pos avertis plu bon. Alga persones ia mori jelada en sua casas, e cisa los ia ta pote vade per xerca refuja.”

Si on regarda la sena plu grande, la rexercores crede ce sua descovre va aida la mundo a comprende ce la caldi global es complicada. Los espera ce lo va elimina la idea falsa ce invernos plu fria sinifia ce la mundo no deveni plu calda.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).