AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

On descovre un depinta antica de un cangaru

23 febrero 2021

Siensistes australian ia descovre la arte la plu vea de roca en la pais – un depinta de un cangaru con 17 300 anios.

La obra, con grandia de 2 metres, ia es creada en ocer roja sur la sofito de un refujeria, en la rejion Kimberley en Australia ueste, ja conoseda per sua depintas sur roca par australianes nativa.

Sua eda ia es determinada par dati radiocarbonal nidos antica de vespas de fango. La descovre ia es publicida oji en la jornal Natur Condui Umana.

La rexercor Damien Finch, la abrivia de la tecnica de dati par nidos de vespas de fango, ia dise ce on no trova comun tal nidos e supra e su la mesma obra de arte. Ma la ecipo ia pote sample ambos tipos per calcula la edas minima e masima de esta obra.

La coautor de la article, Dr Sven Ouzman de la Universia de Australia Ueste, ia ajunta ce cisa un relata esiste entre la depinta de la cangaru e la arte antica de otra rejiones.

“Esta imaje iconin de cangaru es vidal simil a depintas de roca de isolas en Asia sude-este datida a plu ca 40 mil anios ante aora,” el ia dise, “sujestante un lia cultural – e indicante la posible de arte de roca an plu vea en Australia.”

Plu temprana en esta anio, rexercores ia trova la depinta la plu vea de animal sur cava, un imaje de grandia natural de un porco, creada a 45 mil anios pasada, sur la isola Sulauesi en Indonesia.

En Sudafrica, un desinieta grilin con eda de 73 mil anios es regardada como la desinia la plu vea de tota.

Cissy Gore-Birch, presidente de la Corpora Nativa Balanggarra, ia nota la sinifia de la descovre de la depinta de la cangaru per abitores nativa e otra australianes. “Lo es importante ce sabes e naras nativa no es perdeda e va es ancora compartida tra jeneras veninte,” el ia dise.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).