AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Oculos rara mugul en la subasteria

8 otobre 2021

Du oculos rara de diamante e esmeralda de la tesoreria de un prinse indian nonconoseda va es subastada en London, plu tarda en esta mense.

La lentes ia es poneda en sua montur de eda mugul sirca 1890, longo la subasteria Sotheby’s. Cada oculo va es ofreda per entre 2 e 3,4 milion dolares. Ante la vende, los va es esibida a ves prima en Hongkong e London.

Edward Gibbs, presidente de Sotheby’s per Asia sude-ueste e la sucontinente indian, ia dise: “Esta novetas estracomun trae a junta un multia de filos – de la mestria tecnical de la siselor e la jenia de artisania asta la imajina de un patron ci ia eleje fabrica du oculos intera nonsimil a cualce cosa videda a ante.”

Lo no es clar ci ia encarga esta oculos, ma cisa los ia parteni a mugules, la dinastia ci ia rena la sucontinente en la sentenios 16 e 17 e ia es conoseda per atenis rica de arte e arciteta.

Un declara par la subasteria dise ce la du oculos conteni un diamante e un esmeralda. “La cualia e puria de la jemes es estracomun, e petras de esta grandia ia es sin duta reservada a un imperor.”

La lentes de diamante, taliada como un duple de un sola diamante natural, veni probable de la minerias de Golconda en Barat sude. Los de esmeralda, con forma de larmas, orijina en un sola jem natural de Colombia.

“An si lentes comun funsiona mera per boni la vide, esta filtros ia es aidadores a lumina spirital,” la declara ajunta, “car on ia crede ce diamantes lumina e esmeraldas teni potias miraclosa per sani e forsa a via la malvole.”

Longo la subasteria, la “evoca la plu famosa” de un tal oculo en istoria e mitolojia es trovada en la Istoria natural par Plinio la Vea, cual raconta ce la imperor roman Neron ia oserva concursos gladiatoral tra la surfas de un petra verde valuosa.

Seneca, ensenior de Neron, ia es esperta sur refrata de lus, mirores e otica, e lo pare ce la oculo de Neron ia es un de la primas de mundo.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).