AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Moscitos alterada redui denge en Indonesia

10 junio 2021

Casos de denge ia es reduida par 77% en un esperimenta de altera la moscitos cual comunica lo.

Siensistes en Yogyakarta en Indonesia ia usa moscitos infetada con baterias Wolbachia cual redui la capasia de comunica la maladia.

A sincodes anios ante aora, denge ia es relativa nonconoseda: sola nove paises ia fasa alora avenis major de la maladia. Ma lo ia crese como un pandemica lenta e nonsedente e aora on ave asta 400 milion infetas per anio.

Denge causa dole grave en musculos e osos, e sua avenis pote inonda ospitales.

La baterias Wolbachia no dana la moscito, ma los ocupa la partes de sua corpo do la virus de denge ta senta. La baterias compete per recursos, tan difisilinte la reprodui de la virus ce lo deveni multe min probable ce la moscito va causa un infeta cuando lo morde.

La esperimenta ia usa sinco milion ovos de moscito infetada. Estas ia es poneda en baldes de acua en la site a cada semana du, e la prosede de cumula un popla de moscitos infetada ia dura tra nove menses.

On ia divide Yogyakarta en 24 zonas e ia relasa la moscitos en sola un dui de los. La tecnica ia susede tan bon ce on ia relasa aora la moscitos tra la site intera, e la projeta move a locas ensircante con espera de elimina denge en la rejion intera.

Wolbachia pote altera la fertilia de sua ospitor per serti es comunicada a la jenera seguente de moscitos e continua proteje contra denge.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).