AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La UE presenta sua program nova spasial

23 junio 2021

La Uni European ia publici sua program nova per spasio. Lo pertine a la periodo asta 2027.

La 27 statos-membros de la alia va profondi sua investis a orienta par satelite, oserva de la Tera, consensia de situa en spasio e comunicas secur, entre otra ativia.

On institui ance un organiza nova nomida la Ajenteria de la Uni European per la Program Spasial, cual va supravide tota cual la UE fa, como bloco, en orbita.

Un plu cambia major en la program nova es la natur de la relata de la UE con la Ajenteria Spasial European (ASE). La du es organizas separada con membrias nasional cual no coaveni completa. Ma la UE usa la ASE como sua conselor tecnical e compror industrial.

La suporta legal de esta colabora es aora formalida par un Acorda de Asosia de Armatur Finansial. Esta defini encargas e detalia la cuantia de mone cual va pasa direta de la UE a la ASE asta 2027: 9 mil milion euros de la 14,88 mil milion en la bujeta spasial intera de la UE.

Inisiante la program nova, Thierry Breton, comisionor per la mercato interna, ia asentua la nesesa ce Europa deveni plu ajil. La conserna es ce Europa avansa min ca emprendores rapida en la SUA e ca Xina, cual finansia forte sua program spasial.

Josef Aschbacher, dirijor jeneral de la ASE, ia dise: “Xina, como tota de nos vide en la novas, investi enorme. Nos veni de vide tre [astronautas] viajante a sua propre stasion spasial en sua propre roceto. E lo fa ce me refleta – cual cosas Europa desira ateni?”

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).