AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La mapa tridimensional la plu vea en Europa

7 april 2021

Un petra de la eda de bronze pote es la mapa tridimensional la plu vea en Europa.

Esta bloco de 2 par 1,5 metres, prima descovreda en 1900, ia es denova trovada en un castel en Frans en 2014. Arceolojistes ci ia studia motifes gravada sur lo crede ce la marcas es un mapa de un rejion en la ueste de Bres, en Frans norde-ueste.

La peso de roca, nomida la Bloco Saint-Bélec, pare orijina en la temprana de la eda de bronze, entre 1900 e 1650 aec.

Lo ia es prima descovreda en un escava a un entereria preistorial en Finistère en Bres par Paul du Chatellier, un arceolojiste local.

Lo ia es conservada su un foso de acua ensircante la Castel de Kernuz, do sua descovror ia abita, e sua esiste ia es parente oblidada tra plu ca un sentenio. Ma rexercores xercante la bloco ia trova lo en un sutera en 2014.

Pos analise marcas e gravas sur la petra, la espertas ia suspeta ce lo es un mapa. La “presentia de motifes repeteda, juntada par linias” sur la surfas sujesta ce lo portrae un parte de Finistère, longo un studia en la revista de la Sosia Preistorial Franses.

La rexercores dise ce la indentes es un representa tridimensional de la vale de la Rio Odet, e alga linias pare refleta la rede de rios de la rejion. Jeolocali ia indica ce la teritorio desiniada sur la petra coresponde, con esatia de 80%, a la cualias jeografial sirca 29 cilometres de la rio.

Un de la rexercores, Dr Clément Nicolas, ia comenta: “On ave alga tal mapas siselida en petra tra tota la mundo. Jeneral, los es mera interpretes. Ma esta es la ves prima cuando un mapa ia portrae un rejion con un proportio spesifada.”

El dise ce la mapa ia es cisa usada per defini la frontera de un rejion. “Lo ia es probable un modo de afirma la posese de la teritorio par un prinse o re minor a acel tempo. Nos tende suestima la sabes jeografial de sosias pasada. Esta petra importa, car lo lumina esta sabe cartografial.”

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).