AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La lira turces perde 14% pos cambia de bancor xef

22 marto 2021

La valua de mone de Turcia ia diminui par asta 14% pos cuando presidente Recep Tayyip Erdoğan ia desemplea la governor de la banco sentral a la fini de semana.

Naci Ağbal ia es reconoseda como un rolor major en retira la lira turces de un punto basa istorial. Asiniada en novembre, el ia leva tasos de interesa per batalia un infla de plu ca 15%.

En un move surprendente a saturdi, Erdoğan ia recambia el. Esta es la ves tre en min ca du anios cuando un governor de la banco sentral ia parti.

La desemplea ia xoca investores interna e esterna ci ia loda la politica monal resente de la banco.

A un punto en esta anio, la lira ia es la mone la plu bon funsionante en mercatos emerjinte, pos regania cuasi un sinci de sua valua pos un state basa contra la dolar esuan. En la semana pasada, la valua ia crese multe cuando Ağbal ia leva tasos de interesa par du persentos, la duple de lo cual economistes ia espeta.

Investores ia recomenda un politica monal plu rigorosa en Turcia per doma la infla, con ce custas alti rapida en la pais.

On ave aora un ansia ce la deside par Erdoğan per instala Şahap Kavcıoğlu en la rol va erode cisa la ganias fada en la periodo corta de Ağbal.

Kavcıoğlu es un profesor de pratica bancal, poca conoseda, e un legor pasada en la Partito de Justia e Developa, la partito governante. On sabe ce el oposa tasos alta de interesa como modo de trata la infla.

A presente, la taso de interesa en Turcia es 19%, atraente investores stranjer a teni sua mone en liras.

En un declara ier, la banco sentral ia dise ce lo “va continua usa eficas la utiles de politica monal, aliniada con sua ojeto xef de reali un redui permanente de la infla”.

Con un taso plu alta de interesa, emprestas deveni plu custosa, e esta descoraji consumores de spende tro multe. Ma un nonvantaje comun es un lenti de la crese economial.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).