AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La impedica du de Trump no condena el

14 febrero 2021

La Senato de la SUA no ia ateni la majoria de du tris nesesada per condena Donald Trump, la presidente pasada ci on ia acusa de provoca un rebela en relata con la tumulta a la Capitolio a 6 janero.

57 senatores, incluinte sete republicistes, ia vota per condena Trump. 43 ia vota a contra.

Pos sua desculpa, Trump ia publici un declara denunsiante la litiga como “la xasa la plu grande de sorsores en istoria”.

Esta ia es sua impedica du. Si el ia ta es condenada, la Senato ia ta pote vota per proibi el de aspira la presidentia denova en futur.

Pos la vota, la republiciste major en la Congresa, Mitch McConnell, ia dise ce Trump ia es “culpable” per la ataca a la Capitolio e ia descrive esta como un “descura desonorosa, desonorosa, de debe”.

Ma plu temprana, el ia vota contra condena, disente ce lo ta es aora nonconstitual car Trump no es plu la presidente. McConnell ia es influente per pospone la litiga de Trump asta pos sua parti de la posto a 20 janero.

An tal, McConnell ia averti ce lo es ancora posible ce Trump va es judida en corte.

Presidente Joe Biden ia dise: “Esta capitol triste en nosa istoria ia remente nos ce democratia es frajil. Ce lo debe es sempre defendeda. Ce nos debe es sempre vijilante. Ce violentia e estremisme merita no loca en America. E ce cada de nos ave un debe e encarga como esuanes, e spesial como xefes, per defende la veras e vinse la mentis.”

La reputa de Trump no emerji nondanada de esta impedica. Un de la partes la plu memorable de la caso acusante ia es videos nova de sua suportores sacante la Capitolio, portante xapetas e brandinte banderas con la slogan de Trump, con ci acel imajes va es aora sempre asosiada.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).