AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La Foresta Daintree es redonada a gardores nativa

29 setembre 2021

La Foresta Daintree en Australia ia es redonada a sua gardores nativa en un acorda major.

Con plu ca 180 milion anios, esta loca de erita mundal es la foresta pluvosa la plu vea de mundo. Aora, la popla koku-yalanji este ci abita ala va maneja esta parce nasional con la governa de la stato Queensland.

La foresta borda la Parador Grande de Coral e es un de la locas la plu popular per turistes en Australia. Lo es famosa par causa de sua ecosistem antica e belia natural cual inclui vistas forestal, rios savaje, cascades, caniones e plaias de arena blanca.

La acorda pertine ance a otra parces nasional de Queensland, como Ngalba Bulal (Baia Sedro), Kalkajaka (Monte Negra) e la Isolas Espera, con area combinada de plu ca 160 mil ectares.

Oji redonante la posese formal a la koku-yalanjis este, la governa statal ia reconose “un de la cultures vivente la plu vea de mundo”.

La popla koku-yalanji este, cual ave sirca 3000 membros, desira deveni ultima la sola manejores de la forestas e otra rejiones de la Tropicos Umida de Queensland. Sua negosior Chrissy Grant ia dise: “Persones tra la tropicos umida ia abita continuante en la foresta pluvosa. Esta mesma es un cualia vera unica en la lista de erita mundal.”

La rejion ia es formal listada como un local de erita mundal en 1988 pos un promove en Canberra per resiste la politica de esplota es desforesti alora aprobada par la governa de la stato. Lo es la area la plu grande en Australia cual ia persiste sempre como un foresta pluvosa.

UNESCO reconose lo como un loca “estrema importante” de biodiversia rica e unica, conteninte plu ca 3000 spesies de plantas, 107 de mamales, 368 de avias e 113 de retiles. On trova ala la restantes de la forestas grande cual ia covre Australia e partes de Antartica ante la separa de la continentes a entre 50 e 100 milion anios ante aora.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).