AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Covid preveni ce la mundo selebra la anio nova

1 janero 2021

Sirca la mundo, restrinjes ia es poneda a selebras de la anio nova, car multe paises batalia apicos subita en la cuantia de casos de coronavirus.

La ariva de la anio 2021 ia es spesial amortida en Europa, do on teme un varia nova e plu comunicable de la maladia.

Frans ia posti 100 mil polisiores per desasembla selebras e per enforsa un proibi de sorti pos 20:00. En Paris, un dui de la linias de metro es cluida. En sua parla de anio nova, Presidente Emmanuel Macron ia atenta responde a criticas sur la lentia de la prosede de vasini en sua pais, prometente evita “retardas nonjustable”.

En England, do la varia nova de covid sperde spesial rapida, 20 milion persones en la rejiones la plu afetada debe resta a casa. La stradas de London ia es cuieta en la vijila de anio.

Ier, Er ia adota sua nivel la plu alta de restrinjes, proibinte tota visitas a otra casas, cluinte tota botecas nonesensal e limitante viajas a sinco cilometres.

Deutxland es aora encluida asta 10 janero. La governa ia despermete vende pirotecnicales, e ia restrinje sever la cuantia de persones ci pote asembla publica.

Canselor Angela Merkel – en probable sua parla final de anio nova en acel posto, cual el intende renunsia pos nove menses – ia critica teoristes de conspira. En un mostra rara de emosia, el ia dise ce el pote apena imajina como sinica e cruel tal mentis perilosa pare a la multe persones ci ia perde amadas a la virus.

En Italia, on ia proibi sorti pos 22:00, e bares, restorantes e la plu de botecas es cluida. Pape Fransisco no gida la servis a la vijila e dia de anio nova en Roma, pos sufri un recore de dole de anca.

Nederland es ance encluida asta 19 janero. Sua retroconta anial ia aveni pos portes cluida en un stadion de futbal en Amsterdam.

Turcia ia comensa cuatro dias de enclui, e ofisiores ia restrinje la selebras en multe statos e sites.

En New York, sola poca persones ia es permeteda a entra a Times Square per regarda la cade de la bal famosa. La plu de los ia es laborores medical e sua familias. Stelas ia presenta como usual en la aveni televisada, ma pirotecnicales ia es canselada en sites incluinte San Francisco e Las Vegas. Presidente Donald Trump en sua parla de anio nova ia descrive ia crea rapida de vasines como un “miracle medical”, ma ia omete dise ce cuasi 350 mil esuanes ia mori de covid.

Un de la nasiones prima cual ia selebra la ariva de 2021 es Australia. Pirotecnicales ia es presentada en Sydney, ma persones no ia es permeteda a asembla a la porto per joia lo. Multe abitores de Sydney ia televide de casa, do on pote ave no plu ca sinco ospitadas.

En Xina, on ia cansela la pirotecnicales en Beijing e ia redui selebras tra la pais. Ma en Wuhan, do on crede ce la pandemica ia orijina, miles de persones ia asembla en la sentro de site per selebra la relasa de balones a la aira.

Japan ia cansela un aveni tradisional en cual Imperor Naruhito e otra membros de la familia imperal ta saluta persones.

En Barat, Delhi e alga otra sites ia proibi sorti a note per preveni asemblas grande.

Ma en Zeland Nova, do un enclui sever e cluis de frontera ia susede ja cuasi elimina la maladia, on ia selebra la anio nova en modo normal.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).