AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Castro resinia como xef de la Partito Comuniste Cuban

17 april 2021

Raúl Castro dise ce el resinia como la xef de la Partito Comuniste Cuban, fininte la ses desenios de potia de sua familia.

Castro, ci ave 89 anios, ia informa un congresa de la partito ce el transfere la xefia a un jenera plu joven “plen de pasion e spirito antiimperaliste”. Sua susedor va es induida par votas a la fini de la congresa de cuatro dias.

Esta cambia, cual on ia espeta, fini la epoca de gida formal par el e sua frate Fidel Castro, cual ia comensa con la revolui en 1959.

An si Castro no ia aproba un susedor, on crede jeneral ce la xefia de la partito va es donada a Miguel Díaz-Canel, ci ia deveni la presidente de Cuba en 2018.

Raúl Castro ia es la secretor-jeneral de la partito pos susede sua frate en 2011. Fidel ia gida la revolui cual ia suverti la governa cuban en 1959, cuando Raúl ia servi como un de sua comandores.

Fidel Castro ia gida la pais asta deveni malada en 2006. En 2008 el ia transfere la presidentia a sua frate, e el ia mori en 2016.

Raúl ia supravide un boni de relatas con la Statos Unida entre 2014 e 2016, incluinte discutes notable con Presidente Barack Obama en 2016. Ma la situa ia deveni plu tensa su Donald Trump, ci ia repone punis political.

Joe Biden, la presidente corente de la SUA, ia promete deseveri alga de la punis ajuntada par Trump, an si la Casa Blanca ia dise ier ce un cambia de politica en relata con la isola no es entre sua consernas major.

A la congresa a venerdi, Castro ia dise ce sua pais es preparada per “developa dialoga respetosa” con la Statos Unida ma ce lo no va aseta fa comprometes a sua “politica stranjer e ideales”.

La cambia a la apico de la partito aveni a un tempo cuando la governa cuban fronti sua crise economial la plu grave de desenios. La pandemica de covid, reformis finansial e restrinjes poneda par la governa de Trump ia afeta mal la economia, cual ia diminui par 11% en la anio pasada.

Un reformi de mone, inisiada a 1 janero e longa espetada, ia atenta fa ce la economia e companias governal opera plu eficas. Ma lo ia redui ance la bujetas de cubanes comun, de ci multe proposa plu libria economial en la pais.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 14 janero 2022 (17:21 UTC).