AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Batalia en la resiste final contra la talibanes

4 setembre 2021

En la Vale Pandjxir en Afganistan, do on fa resistes final contra la controla taliban, la batalia continua.

Portavoses taliban ia dise ce los ia catura la rejion, ma la resistores nega esta. Un de la xefes de la resiste, Amrullah Saleh, ia rejeta alegas ce el ia fuji, ma el ia confesa ce la situa es difisil.

On reporta ce la combate en Pandjxir ia lasa sentos de persones mor.

La vale, a norde de Kabul, es un de la provinses la plu peti en la pais e la sola cual la talibanes no ia concista ja. Esta forteria tradisional oposada a la talibanes conteni sirca 150 e 200 mil abitores e es ascondeda pos montes.

La resiste, cual inclui membros pasada de la forte de securia afgani e militias local, es dirijeda par Ahmad Massoud, un xef de tribu local. Sua padre ia combate susedosa contra la sovietes ci ia invade en la desenio de 1980 e contra la talibanes en la desenio de 1990.

La talibanes controla aora la resta de la pais, e on previde ce los va anunsia un governa nova en la dias veninte.

Ier, la Uni European e la Rena Unida ia junta se a la SUA en dise ce los va negosia con la talibanes, ma no va reconose los como la governa de Afganistan.

La UE ia dise ance ce lo intende reinstitui un presentia diplomata en Kabul per supravide evacuas e per serti ce un governa afgani nova reali sua prometes sur temas de securia e diretos umana. Sua xef de esternas Josep Borrell ia dise ce cualce engrana va depende de constrinjes sever e va esiste sola per suporta la popla afgani.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).