AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Barat indica ce lo va continua usa carbon

21 otobre 2021

Longa documentos esposada, Barat ia informa la Nasiones Unida ce carbon va continua como un fonte de potia per multe de la pais tra la desenios veninte.

La documentos revela ce Barat es un de alga paises cual ia promove a la NU contra un abandona completa de combustables de fosil.

A la confere climal COP26 en novembre, paises va es urjeda a redui sua emetes de gases invernerial. Barat es la emetor tre de la plu grandes de mundo, pos Xina e la SUA.

Barat intende ce fontes renovable e enerjia nucleal va representa 40% de sua capasia instalada de eletrica ante fini de 2030 – un ojeto cual cisa lo va ateni plu temprana, longo rexercores a Trasa de Ata Climal (Climate Action Tracker, CAT).

Ma lo es ancora la consumor du de la plu grandes en relata con carbon, cual enerji ancora plu ca 70% de sua rede. Carbon va es difisil per abandona, la pais ia dise a la ecipo de siensistes ci compila la reportas NU ante la confere en Scotland.

La reportas asembla indicas sur la modos la plu bon per lenti la caldi global, e es scriveda par la Comite Intergovernal sur Cambia Climal, un grupo NU cual studia la problem.

“An con crese sustantial en la setor de enerjia renovable en Barat, carbon va resta probable la foca de la produi de enerjia en la alga desenios veninte per la crese economial sustable de la pais” – en la parolas esposada de un siensiste major de la Instituida Sentral de Rexerca sur Mina e Carburante en Barat.

CAT estima ce a 2030, la intensia de emetes par Barat va es reduida a 50% su la nivel de 2005, pasante sua gol declarada de 35%. Ma la pais debe ancora esplica como lo va neutri sua emetes de diosido de carbono, e lo no ia dise cuando lo espeta ateni esta.

Xina, la emetor de carbono e consumor de carbon la plu grande de mundo, ia promete neutria de carbono ante fini de 2060. E la esije per carbon en la pais ia redui ance, cisa lasante la futur de esta combustable en la manos de la politicistes barati.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).