AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Agilas de la Amazon risca mori de famia

2 julio 2021

Conservores de natur dise ce un de la agilas la plu grande de mundo ave “cuasi zero” posibles de survive la desforesti de la Amazon.

Reportada en un studia nova, esta avias ave difisiles en nuri sua jovenes en partes de la foresta de cual on ia sutrae la arbores. Sirca 17% de la Amazon es ja destruida en la 50 anios pasada.

La arpia es la agila la plu grande en la Americas, con garas jigante per xasa simias e bradipos en la culminas de arbores.

On regarda la Amazon como “la fortres ultima” per la arpias, e lo pare ce plu ca 90% de la popla esistente abita ala. Esta avias es entre miliones de animales en la Amazon de ci sua rejion jeografial diminui.

An si la avias es legal protejeda en alga paises, incluinte Brasil, Panama e Suriname, la regulas es difisil per enforsa en la foresta profonda. Metodos como move agiletas e aumenta sua dietas va es esensal a la survive de la spesie.

En la studia, publicida en Reportas Siensal, rexercores gidada par Dr Everton Miranda de la Universia de KwaZulu-Natal en Sudafrica ia usa cameras per monitori 16 nidos en forestas en la stato Mato Grosso en Brasil.

Los ia calcula ance la niveles de desforesti sirca la nidos. En rejiones desforestida a 50–70%, tre agiletas ia mori famia, e on ia trova no nidos en locas desforestida a plu ca 70%.

La siensistes ia computa ce rejiones cual ia perde plu ca un dui de sua arbores no conveni plu como locas do arpias eleva sua projenia. Los estima ce sirca 35% de Mato Grosso es nonconveninte. De 1985, esta ia diminui la cuantia de duples reproduinte par cisa plu ca 3000.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).