AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Xina sta sua bandera sur la Luna

5 desembre 2020

Xina ia planta sua bandera sur la Luna, a plu ca 50 anios pos cuando la SUA ia pone la sua ala.

Fotos par la Departe Spasial Nasional de Xina mostra la bandera roja con sinco stelas, nonmovente en la manca de aira sur la surfas lunal. La imajes ia es creada a jovedi, par un camera sur la sonda spasial Chang’e-5 ante sua parti de la Luna con samples de roca.

Du misiones lunal presedente par Xina ia porta banderas pintida sur la veculos mesma, donce los no ia pote es lasada sur la Luna.

La SUA ia planta la bandera prima sur la Luna en la mision Apollo 11 en 1969. Sinco plu tal banderas ia es poneda sur la surfas en misiones seguente asta 1972.

En 2012, NASA (la departe spasial de la governa esuan) ia indica imajes de satelite cual mostra ce sinco de sua ses banderas sta ancora, ma alga espertas dise ce los es probable aora blancida par la brilia de la Sol.

Longo la astronauta Buzz Aldrin, la bandera prima ia es tro prosima locada a la modulo lunal de Apollo 11 e ia es probable soflada a via cuando la veculo ia enaira.

La jornal Huánqiú Shíbào (“Tempos Global”), publicida par la governa de Xina, ia dise ce la bandera xines es un remente de la “stimula e inspira” sentida en la misiones Apollo.

La bandera de stofa ia es desenrolada par la aterador, direta ante cuando sua veculo de reasende ia enaira usante la aterador como lanseria.

Esta veculo ia prende samples de solo e roca asta la orbitador a 15km supra la surfas de la Luna. La orbitador va es alora encluida en un plu modulo cual va viaja en dirije a la rejion xines nomida Mongol Interna.

La bandera xines ave 2m de largia, 90cm de altia, e sirca un cilogram de pesa. Tota partes es protejeda contra la temperatur sever fria.

On ia vide la bandera de Xina sur la Luna ance en sua mision prima de atera, Chang’e-3, en fotos fada de lunlotra par la aterador e vagador. La aterador e vagador de Chang’e-4 ia trae la bandera asta la lado oscur de la Luna en 2019.

La mision Chang’e-5 es la atera susedosa tre sur la Luna par Xina en sete anios.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).