AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un primate nova descovreda es en peril de estingui

11 novembre 2020

On ia descovre un simia nova a siensa en la forestas distante de Miama. La langur de Popa es sever perilida, e sola sirca 200 o 250 individuas resta.

Langures es un grupo de simias trovada tra Asia sude-este. Los come folias. La animal nova es conoseda per manxas distinguida, semblante un oculo, sirca sua oios, e per sua pelo grisin. Lo es perilida par xasores e par la perde de abitada su ativia umana.

Siensistes ia suspeta longa ce on ave cisa un spesie nova en Miama, sur funda de ADN estraeda de la feces de simias savaje, ma la demostra ia es difisil per trova.

Con poca informa disponable, los ia esamina esemplos istorial conservada en museos de istoria natural en London, Leiden, New York e Singapor. Esplorores temprana de Miama (alora nomida Burma) ia colie esemplos de simias.

La rexercores ia estrae ADN, ia mesura cualias fisical como la longia de coda e oreas, e ia compara estas con los de la poplas savaje. Esta ia revela un spesie nova, trovada sola en forestas en la sentro de la pais.

Los formi cuatro poplas isolida, ma la plu abita en un conserveria sur la inclinas de Monte Popa, un loca de peregrina santa.

En la desenio pasada, Miama ia abri per colabora internasional con siensistes. Un resulta ia es la descovre de spesies nova, incluinte retiles e amfibios. Ma la descovre de un primate nova es rara.

Studias jenetical ia revela ce la langur de Popa, Trachypithecus popa, ia separa de otra spesies conoseda a sirca milion anios ante aora.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).