AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un placa de la popla defia la monarcia tai

20 setembre 2020

Protestores antigovernal ia instala un placa declarante ce Tai “parteni a la popla”, en un presenta corajosa de oposa la monarcia. La placa ia es poneda prosima a la Palasio Grande en Bangkok en la defia la plu resente a la re, Vajiralongkorn.

Protestas, gidada par studiantes e esijente reformis de la monarcia e sistem political de la pais, aveni ja de julio. Un de la protestas la plu grande en multe anios ia aveni ier, con ce miles de persones ia defia la autoriosas per esije cambias.

En Tai, criticas de la monarcia es punable par condenas a prisoni longa.

La protestores esije ance la resinia de la ministro xef Prayuth Chan-ocha, ci ia es portada a potia par un colpa de stato en 2014 e ia vinse en elejes disputada en la anio pasada.

A la matina de oji, studiantes ia sementi un “Placa de la Popla” prosima a un campo conoseda como Sanam Luang o Campo Real. La placa, mostrante la data de oji, anunsia en la lingua tai: “La popla ia espresa la intende ce esta pais parteni a la popla e no la re.”

La organizores ia dise ce la placa recambia un otra, onorante la fini de monarcia asoluta en la desenio de 1930, cual ia desapare en 2017.

On ia oia un tona de aclamas cuando la ativistes ia instala la placa nova, e protestores ia scande: “Aboli feudalisme, vive la popla!”

La polisia no ia interveni, e no violentia ia es reportada. Un portavose per la governa ia dise ce la polisia no usa violentia contra protestores.

Plu tarda, alga protestores ci ia intende prosegue asta la Casa de Governa ia es prevenida par sentos de polisiores nonarmada, postida a parafolas. En loca, la protestores ia dona un letera de sua esijes a la Garda Real.

La organizores ia declara un vinse pos dise ce la Garda Real ia acorda pasa la esijes a la xeferia de polisia. La polisia ia fa no comenta.

“Nosa vinse la plu grande en la du dias es mostra ce persones comun como nos pote envia un letera a la reales,” la organizor Parit “Pinguin” Chiwarak ia dise, recomendante ce la fola reveni per un plu protesta pos un semana.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).