AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un nom nova per la vila canadian Asbestos

20 otobre 2020

Asbestos, un vila peti en Quebec, ia abandona esta nom derivada de sua erita minante. La vila canadian, do sete mil persones abita, ia vota per Val-des-Sources como la nom nova.

En pasada, la vila ia es la loca de la mina de asbesto la plu grande de mundo. On ia dona a lo la nom engles per la mineral, no la nom franses Amiante, en la tarda de la sentenio 19.

Ma la consilio local ia dise ce la mal conotas de la nom impedi sua capasia de atrae investis stranjer, e en novembre pasada ia anunsia ce lo xerca un nom nova.

La vila, a sirca 150 cilometres a este de Montréal, ia anunsia la nom ganiante en la sera ier. On ia eleje lo pos un consulta longa e un vota par la abitores, incluinte persones con sola 14 anios.

Sirca un dui de la abitores cualinte ia vota. Val-des-Sources ia vinse con pico plu ca 51% de votas en la ronda tre. La otra posibles ia es L’Azur-des-Cantons, Jeffrey-sur-le-Lac, Larochelle, Phénix, e Trois-Lacs, cual ia fini en loca du.

La maior ia comenta ce la nom elejeda es “supra tota, inspirante per la futur”.

Asbestos no va cambia instante sua avisas de via. La maior ia sujesta ce la cambia formal legal no va aveni ante la fini de la anio. “Lo va es un bon donada de natal,” el ia ajunta.

La vila ia flori tra plu ca un sentenio par la fabrica de asbesto blanca a sua escaveria, cual ia sesa opera en 2011.

Orijinal regardada como un mineral miraclosa, asbesto ia es usada en industrias de construi per forti semento, per isoli termal, per tetos, per securi contra foco, e per asorbe ruido.

Ma ja en la media de la sentenio 20, la ansia sur sua usa ia crese con ce sempre plu studias ia lia asbesto a maladias matante. La enspira de fibres de asbesto es asosiada con canser e otra maladias.

La desira global per la produida ia cade rapida en cuando paises tra la mundo ia proibi lo. An tal, Canada no ia proibi sua fabrica, usa, importa e esporta asta 2018.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).