AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un libro de aprende lia la CIA a la atacas de 11 setembre

22 janero 2020

Un publicor franses ia demanda per pardona pos la apare en semanas resente de un libro de aprende cual sujesta ce la atacas de 11 setembre 2001 ia es probable “orcestrida par la CIA”.

La presentia de esta teoria de conspira en la libro ia es inisial notada en redes sosial par un grupo de enseniores.

La libro Istoria de la sentenio 20 en cartas de aprende es intendeda per studiantes pregraduada. En sua loca de rede, la publicor ia dise: “Esta frase, cual repete teorias de conspira con no funda de fatos ia debe nunca es usada en esta obra. Lo no refleta la opina editoral de o Ellipses [la publicor] o la autor.”

La libro es descriveda como un curso completa sur la sentenio pasada en la istoria de Frans, Europa e la mundo. Lo ia es scriveda par Jean-Pierre Rocher, un ensenior de istoria e jeografia e un graduada de la Instituida de Studias Political de Paris.

An si la libro ia es publicida en novembre, sola cuando la fia de un ensenior ia compra un copia, on ia descovre la refere a la CIA.

A la paje 204, la autor esplica la contesto de la crea de la grupo jihadiste al-Qaida e la “ataca teroriste cuatruple de 11 setembre 2001 contra New York e Washington”. El dise alora: “Esta aveni global – sin duta orcestrida par la CIA (ajenteria secreta) per forsa la influe esuan a Asia sude-ueste? – ia colpa la simboles de potia esuan sur sua propre teritorio.”

La ensenior ia espresa direta sua consernas en un grupo Facebook per enseniores, per ci un portavose ia dise: “Esta frase ajuntada espresa un teoria de conspira cual on pote oia en nosa salas de clase, de la bocas de alga aprendores; ma ce on trova lo scriveda par un ensenior e en un publici de esta tipo es nonasetable.”

A plu ca 18 anios pos cuando 19 jihadistes ia saisi aviones per cade los a la Sentro Mundal de Comersia, la Pentagon e un campo en Pennsylvania, matante cuasi 3000 persones, un om descriveda como la arcitetor de la atacas va apare en un corte militar de la SUA en esta semana.

Khalid Sheikh Mohammed es tenida a Baia Guantanamo e ia es un aliada prosima de Osama bin Laden.

La publicor Ellipses ia dise ce la autor de la libro desira sutrae la frase ajuntada, e ce lo presenta un coreti enlinia e en tota copias ancora no enviada a botecas.

En un declara formal, lo ia comenta ce opinas pote “es libre espresada en nosa libros, natural, ma on pote en no situa presenta un fato noncoreta o nonfundida como un vera empirical”.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).