AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un camion colide con un sculta sur Rapanui

6 marto 2020

La maior de Isola Pascua (o Rapanui) en la sude-este de la Mar Pasifica, ia recomenda ce on pone restrinjes contra veculos de motor, pos cuando un camion ia colpa un de la scultas santa. Pedro Edmunda Paoa ia dise ce la aveni ia causa dana “noncalculable”.

Un om txilan ci abita sur la isola ia es arestada a soldi e acusada de dana un monumento nasional. La plataforma sur cual la sculta sta ia es ance destruida.

La scultas de petra ia es siselida par la popla rapanui per corpi la spiritos de sua asendentes major. Sirca mil de esta figures, conoseda como mo’ai, esiste sur la isola, cual es visitada par sirca 12 mil turistes en cada mense.

La maior ia dise: “Cadun ia deside contra institui regulas de trafica per veculos sur locas santa, ma nos, como un consilio, ia parla sur la periles e ia sabe multe bon la resulta posible de la crese de cuantia de turistes e abitores. Los no ia escuta nos e esta es la segue.”

En un posta a Facebook, la comunia nativa ma’u henua ia dise ce lo es esensal importante ce on “proteje la erita de cultur”: “Los no es sola restas arceolojial; los es elementos santa de un cultur vivente e fundal a nosa comprende rapanui de la mundo.”

La scultas jigante ia es creada par la rapanuis a alga tempo entre 1400 e 1650 e locada per formi un anelo sirca la isola, regardante a interna. Cada es considerada como la incarne vivente de un asendente.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).