AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un arbor santa australian es destruida per un autovia

27 otobre 2020

En Australia, la buldozeri de un arbor santa a persones nativa ia provoca coleria.

Protestores ia campa longa a la loca de un autovia nova en la stato Victoria per defende arbores cultural importante, incluinte alga do femes de la popla local djab-uarung ia vade tradisional per pari enfantes.

Autoriosas ia cade esta “arbor de dirijes” a lundi. Ofisiores ia defende la ata, disente ce la arbor no ia es en un lista de protejedas.

En un acorda en la anio pasada, posesores nativa de tera ia negosia con la governa de Victoria per salva plu ca des entre 250 arbores “cultural sinifiante” contra destrui. Ma ativistes nondependente ia resta a la loca, prosima a Buangor, per atenta proteje plu arbores.

La polisia ia aresta oji 25 persones ci ia refusa parti en cuando la labora de vacui la tera ia continua. Videos postada par protestores ia mostra persones tirada a via e otras ci ia asende la arbores.

La governa dise ce la arbor ier sutraeda ia es un asero con eda de sirca 100 anios, ma protestores sujesta ce lo ia es vera un eucalipto. Los estima ce lo ia ave 350 anios.

Multe persones ia condena la anunsia de la destrui. Lidia Thorpe, senator nativa prima de la parlamento nasional e un fem djab-uarung, ia tuita: “Tota turbada, me senti la dole de nosa asendentes a esta momento.”

Ativistes djab-uarung ia compara la importa cultural de arbores en la rejion a lo de un eglesa o otra loca spirital. Entre los cual on va proteje es du arbores de pari. Estas es arbores vea de sentenios, do femes ia entera tradisional sua plasentas.

Oposores ia es ance coler sur la tempo de la destrui, notante ce lo ia coaveni con la anunsia major de un fini de enclui antivirusal en Melbourne, capital de la stato.

La governa de Victoria ia defende forte esta projeta de autovia, un estende par 12 cilometres de un via entre Melbourne e Adelaide, razonante ce lo va redui asidentes de trafica.

Lo ia dise ce lo no ia toca un otra arbor identifiada como “arbor de dirijes”, cual es protejeda, e ia sujesta ce la clasi usada par la protestores difere de lo par la posesores de tera ci ia negosia.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).