AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Turcia converti Hagia Sophia a un mascita

11 julio 2020

La museo famosa Hagia Sophia en Istanbul – orijinal fundida como un catedral – ia es cambiada a un mascita. Presidente Recep Tayyip Erdoğan de Turcia ia anunsia la deside pos cuando un corte ia cansela la funsiona de la loca como museo.

Construida a 1500 anios ante aora como un catedral cristian ortodox, Hagia Sophia ia es convertida a un mascita pos la concista osmanan en 1453. Lo ia deveni un museo en 1934 e es aora un loca de Erita Mundal de UNESCO.

Islamistes en Turcia ia recomenda longa ce on converti lo a un mascita, ma parlamentores secular ia oposa esta. La proposa ia provoca ance critica de xefes relijial e political tra la mundo.

Defendente la deside, Erdoğan ia asentua ce la pais ia usa sua direto autonom en reconverti la construida a un mascita. El ia dise a un confere jornaliste ce la preas muslim prima va aveni en la construida a 24 julio.

“Como tota nosa mascitas, la portes de Hagia Sophia va es larga abrida a persones local e stranjer, muslim e nonmuslim,” el ia ajunta.

Corta pos la anunsia, la clama prima a prea ia es resitada a Hagia Sophia, difusada en tota canales xef de novas turces. La canales de redes sosial de Hagia Sophia es aora descomutada.

UNESCO ia dise ce lo “regrete profonda” la deside de cambia la museo a un mascita, e ia urje la autoriosas turces a “abri un dialoga sin retarda”. La organiza ia recomenda a ante ce Turcia no cambia la funsiona de la construida sin discute.

La xef de la Eglesa Ortodox Este ia condena la cambia, como ance Elas, do miliones de membros de acel eglesa abita.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 14 janero 2022 (17:21 UTC).