AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Protestas pos la mata de un om negra en Brasil

21 novembre 2020

La mata savaje de un om negra su la manos de du securiores estra un supramercato ia provoca coleria tra Brasil.

Pos la mata a jovedi, la vijila de la Dia de Consensia Negra, persones ia protesta contra razisme ier. Metraje mostra João Alberto Silveira Freitas colpada con punio a la fas par la gardores a un boteca Carrefour en Porto Alegre. El ia ave 40 anios.

Un de la gardores ia es un polisior militar nonpostida. Los ia es arestada, e la sucompania brasilera de Carrefour, un organiza franses de supramercatos, ia dise ce lo ia deslia se de la compania de securia cual ia furni la gardores.

Brasil ave un istoria longa de razisme. Lo ia es la pais ultima en la Americas cual ia aboli sclavia, en 1888. E en la anio pasada, la polisia en Brasil ia mata un cuantia cuasi sesuple de persones como en la SUA, e la plu de estas ia es negra.

Tradisional, on ensenia a brasileras ce los vive en un “democratia razal”: Presidente Jair Bolsonaro nega an ce razisme esiste. Ma ativistes dise ce esta persepi es aora lenta cambiante.

Un video de la ataca en la sera de jovedi en Porto Alegre, un site sude, ia es sirculida en redes sosial e par jornales brasilera, e on ia regarda lo como scandalosa. En lo, Sr Silveira Freitas, un soldor, es repeteda bateda par un gardor en cuando un otra restrinje el. Un plu empleada pare filma la aveni.

Reportas indica ce on ia clama per la securiores pos cuando un laboror fema a la supramercato ia es menasada par un om.

A la matina de ier, protestores ia asembla estra Carrefour en Porto Alegre e en la capital Brasilia, scandente e portante cartones cual ia dise “Vergonia de es blanca” e “Per favore! Sesa mata nos!” On ia urje persones a protesta ance en otra sites.

La promove Vives Negra Importa, cual ia forti en la mundo pos la mata de George Floyd en la SUA en maio, ia gania la suporta de multe persones brasilera.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).