AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Osteraic cade un proibi contra telas de testa a scola

12 desembre 2020

La corte constitual de Osteraic ia revoca un lege cual ia proibi ce enfantes de scola prima porta alga covretestas relijial.

Lo ia dise ce la lege ia dirije se contra telas de testa muslim e ia rompe diretos de libria relijial. La lege ia es asetada a tempo de la governa presedente, en cual la Partito de la Popla, conservalistes, ia es aliada con la Partito de Libria estrema destriste.

La corte ia indica ce un resulta posible de la lege ta es la marjinali de xicas muslim. Lo ia rejeta ance la argumenta de la governa ce la proibi pote proteje xicas contra presas sosial de sua cameradas de clase, disente ce en efeto lo ia puni persones ci no merita esta.

Si nesesada, la corte ia ajunta, on debe prepara un lege per preveni plu bon tormentas pertinente a jenero o relijio.

La lege, cual ia deveni ativa en la anio pasada, no ia spesifa direta un proibi de telas de testa, ma en loca ia deslegali la usa de “vestes relijial cual es asosiada con covre la testa” per enfantes asta 10 anios. La governa mesma ia dise ce la cipa iudi e la covretestas portada par xicos sic no va es afetada.

Anunsiante la deside, Christoph Grabenwarter, presidente de la corte, ia dise: “La proibi distinguinte aplica sola a xicas muslim e donce separa los de otra scolores en modo discriminante.”

Heinz Faßmann, ministro de educa, ia dise ce el nota la judi ma ia ajunta: “Me regrete ce xicas no va ave la posible de segue sua via tra la sistem educal en modo noncompulsada.”

La deside ia es bonvenida par la Comunia de Fida Muslim, cual representa la muslimes osteraices e cual ia inisia la defia legal. “La serti de oportunes egal e autodetermina per xicas e femes en nosa sosia no es realable par proibis,” lo ia comenta.

Cuando la lege ia es proposada en 2018, viscanselor Heinz Christian Strache de la Partito de Libria ia dise ce la governa vole proteje xicas joven de islam political.

La proibi ia ativi en maio de la anio seguente, a mera alga dias pos cuando Strache ia debe resinia pos es secreta filmada en ofre contratas a un fem ci ia finje es la sobrina de un oligarca rusce.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).