AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Ornitorincos perde 22% de sua abitada en 30 anios

23 novembre 2020

La abitada de la ornitorinco ia redui par cuasi un cuatri en sola tre desenios, longo un averti par rexercores.

Ornitorincos es mamales oviparinte, conoseda per un beco simil a lo de un pato. On trova los en rios en Australia este. Ma siensistes dise ce la interveni umana en acel rios, secias sever e predores nova introduida ia ruina sua abitada.

Grupos de rexercores e conservores ia demanda ce Australia clasi la spesie como nasional riscada.

Diseda par un ecipo de la Universia de Cimri Sude Nova, 22% de la abitada – sirca 200 mil cilometres cuadrida – es perdeda de pos 1990.

La autor xef Profesor Richard Kingsford ia comenta: “Proteje la ornitorinco e la rios de cual lo depende debe es un conserna major nasional per un de la animales la plu iconin de la mundo. On ave un ansia real ce poplas de ornitorincos va desapare de alga de nosa rios sin reveni, si rios continua es danada par secia e pararios.”

La stato Cimri Sude Nova ia esperia un diminui par 32% de la oservas de ornitorincos en la 30 anios pasada, segueda par Queensland (27%) e Victoria (7%), la rexerca dise. En alga rejiones prosima a Melbourne, an tal, la proportio ia es tan alta como 65%.

La ornitorinco es listada como “cuasi menasada” en la Lista Roja de la Uni Internasional per Conserva de Natur, ma conservores espera obliga plu respondes a niveles de federa e stato en Australia.

Plu temprana en esta mense, la panel siensal conselante de Victoria ia recomenda ce on lista la spesie como ofisial riscada. E la rexerca par la Universia e acel panel ia averti ce la cambia de clima va profondi la menasas, spesial par secia estrema.

La ofisia de Sussan Ley, ministro australian de ambiente, ia dise ce la governa ia dedica ja sirca milion dolares australian per proteje la ecosistemes de la ornitorincos. On va considera la posible de lista lo como riscada.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).