AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Noria culpa Rusia per un siberataca parlamental

14 otobre 2020

Noria ia culpa Rusia per un ataca contra la sistem de eposta en la parlamento norsce en agosto.

La ministro de esternas Ine Eriksen Søreide ia descrive lo como un aveni seria cual ia afeta la “instituida democrata la plu importante” de la pais. “Longo la informa disponable a la governa, lo es nosa evalua ce Rusia ia suporta esta ativia,” el ia dise, sin clari la indicas.

Moscva ia rejeta la alega, nominte lo un “provoca grave e voleda”.

En un declara formal, Søreide ia dise ce la servis de securia en Noria “coopera prosima per trata esta pertinente a la nivel nasional”.

Respondente, la ambasada rusce en Oslo ia critica la anunsia “nonasetable”, disente ce on ia presenta no atestas. “Miliones de siberatacas es anial esecutada de estra la pais contra recursos de interede de la stato rusce. Ma esta no permete ce nos culpa nondistinguinte la autoriosas de la paises de sua orijina posible.”

En setembre, Noria ia revela ce contas de eposta parteninte a alga ofisiores ia es efratada en un ataca eletronical, e ce alga informa ia es descargada. Ma on no ia publici detalias de la estende de la dana causada.

Esta alega par Noria ariva a un tempo de relatas tensada con Rusia. La du paises comparti un frontera artica, e Noria es un membro de OTAN.

En agosto, Noria ia esclui un diplomata rusce, suspetante ce el ia spia. Rusia ia venja se par espulsa un diplomata norsce pos alga dias.

E en 2018, Noria ia aresta un nasional rusce sur ci on ia suspeta ce el la colie informa sur la rede parlamental de la pais. La individua ia es ultima librida par causa de un manca de atestas.

En un reporta en la plu temprana de esta anio, la ajenteria de securia militar de Noria ia averti ce Rusia atenta crea desacorda en la pais par operas de influe, intendeda per debili la fida publica a la governa, prosedes elejal e jornalisme.

Legerias nasional es un fonte major de informa political, e donce los es comun ojetida par efratores enlinia. En janero, la detalias personal de sentos de politicistes deutx, incluinte la canselor Angela Merkel, ia es furada e publicida en la rede.

E en la anio pasada, la ajenteria de sibersecuria de Australia ia culpa Xina per un atenta de entra a la sistemes eletronical de la parlamento australian, lo cual ia es negada par ofisiores xines.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).