AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Negosias sur un parario itiopian va recomensa

22 julio 2020

Itiopia, Misre e Sudan ia acorda recomensa negosias sur la Parario Grande de Renase Itiopian, un lago de reserva sur la Nilo Azul, pos un confere virtual.

Esta projeta idroeletrical ia jenera multe tensa diplomata pos la comensa de sua construi en Itiopia en 2011. La pais vide lo como esensal per sua crese economial e como un fonte major de enerjia.

Ma Misre e Sudan, cual ocupa un situa plu basa, teme ce la Parario de Renase va redui multe sua asede a acua.

Anios de negosias ansiosa ia fali ateni un acorda sur como e cuando on va pleni la lago, e cuanto acua lo debe relasa.

Si lo comensa opera, la parario va jenera 6000 megavates, tal ce lo va es la parario idroeletrical la plu grande de Africa. Lo va furni eletrica a 65 milion itiopianes de ci un furni constante de eletrica manca a presente.

La acorda per recomensa negosias ia es fada en un consenta de la Uni African, manejada par Cyril Ramaphosa, presidente de Sudafrica.

En un declara formal, Abiy Ahmed, ministro xef de Itiopia, ia loda la progresa, ajuntante ce la parario de 4 mil milion dolares es ja suprafluente par causa de pluve en la du semanas pasada.

Itiopia ia dise sempre ce lo va pleni la parario en julio, ma Misre ia averti ce on debe pospone esta en cuando la negosias continua.

La presidente de Misre ia dise, en un declara, ce negosias futur va foca a “developa un acorda legal liante sur la regulas per pleni e opera” la parario.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).