AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Maduro gania la Asembla Nasional de Venezuela

8 desembre 2020

En Venezuela, la partito de Presidente Nicolás Maduro e sua aliadas ia vinse en elejes boicotada par la partitos xef oposante.

Pos la conta de plu ca 80% de votas, sua alia ia gania 67,6% de los. La vinse sinifia ce Maduro ave aora la controla completa de la instituidas political de la pais.

La boicota es gidada par la xef oposante Juan Guaidó, ci ia pasa du anios lutante contra Maduro en un disputa sur potia.

Un bloco oposante cual ia iniora la boicota ia reseta 18% de votas. 31% de votores potensial ia vota.

La Asembla Nasional, la sola instituida controlada par la oposantes, va es aora dominada par la partito de Maduro e la otras ci suporta el.

Esta Asembla aproba leges e la bujeta governal, e ia presenta longa un problem a la governa de Maduro. En 2017, la presidente ia crea un Asembla Constituinte Nasional, composada de sola sua suportores.

An si esta Asembla Constituinte ia es creada per scrive un constitui nova, sua potia esede lo de la Asembla Nasional, e lo ia aproba leges, lasante la partitos oposante a lado.

Ma la Asembla Nasional reteni un rol importante. Su la constitui venezuelan, la governa nesesa un aproba par la Asembla Nasional per validi acordas internasional e per suscrive contratas major con companias stranjer.

Juan Guaidó ia deveni la presidente de la Asembla Nasional en 2019. El e sua suportores ia argumenta ce la reeleje de Maduro en 2018 ia es “no libre e no justa” e ce la posto de presidente es donce nonocupada.

El ia refere a un pasaje en la constitui cual spesifa ce en tal casos la presidente de la Asembla debe deveni la presidente entretempo. Suportada par la Asembla Nasional, el ia indui se como presidente entretempo a 23 janero 2019. El ia es rapida reconoseda como la xef valida de Venezuela par plu ca 50 paises, incluinte la SUA.

An tal, Maduro ia resta en controla de la instituidas governal, la plu de la judores, la autoriosas elejal e la militar, e ia continua governa de la palasio presidental.

Guaidó ia urje votores a boicota la eleje en esta mense. Ma como resulta, cuando la legores nova va es induida a 5 janero, el va es no plu la presidente de la Asembla e sua reclama a la presidentia entretempo va es dutada.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).