AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un recordo nova de temperatur en Australia

18 desembre 2019

Australia ia esperia sua dia la plu calda de istoria rejistrada, con 40,9°C per la promedia nasional de la temperatures masima.

La Departe de Meterolojia ia dise ce la caldia ier ia esede la recordo presedente, 40,3°C a 7 janero 2013.

La pais batalia ancora un crise sever de secia e focones savaje. Ma on predise ce un caldia an plu intensa va aveni plu tarda en la semana.

Con sentos de focones ardente, la ministro xef Scott Morrison ia es criticada per sua responde a esta desastres natural e per la politica de clima de sua governa.

Australia ia caldi en esta semana cuando un masa de aira calda ia move a este longo la continente.

Alga recordos per sites e vilas individua es ja rompeda. Ier, locas tra la sentro de la pais ia rejistra un temperatur de plu ca 45°C.

A la comensa de la semana, Perth, capital de Australia Ueste, ia esperia tre dias supra 40°C en serie, en un recordo per desembre.

La fator climal xef cual causa la caldia es la positivia de la Dipolo de la Mar Indian, un state en cual la temperatur de la surfas de la mar es plu alta en la ueste ca la este de acel mar.

La difere entre la du temperatures es aora la plu grande de 60 anios. La acuas plu calda produi plu pluves ca tipal en la rejion ueste de la Mar Indian, causante inondas, ma un situa plu seca tra Asia sude-este e Australia.

Ma Australia esperia ja un secia tra tempo longo – an tra anios en alga locas. La Departe de Meteorolojia dise ce la tera seca redui la vapori cual fa normal un influe descaldinte.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).