AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un profesor de lege deveni la presidente de Tunis

15 otobre 2019

Kais Saied, un profesor jubilada, va deveni la presidente seguente de Tunis pos un vinse inondante en la vota a soldi.

La comision elejal ia anunsia ce la profesor pasada de lege, ci ave 61 anios, ia gania 73% de la votas. Sua oposor ia es Nabil Karoui, un maniate de medias, ci ia campania de prison pos sua aresta su acusas de lava de mone e froda de impostas.

Sondas ia sujesta ce Saied ia benefica de suporta grande entre votores joven. Alga ia es impresada par sua reputa de refusa deveni malida.

Avente la nometa “la robot” per sua manera sever, Saied ia fa un campania astuta, con cuasi no propaganda, presentante a jovenes tunisi un mesaje de solidia e oposa de froda.

Saied ia es un de la comite de espertas ci ia aida la parlamento a prepara la constitui de Tunis pos la Primavera Arabi, adotada en 2014. El ia apare en televisa de ves a ves como un comentor political.

En la semana ante la vota, el ia anunsia ce el no va campania cuando sua oposor es en prison.

El ia promete reformis elejal, incluinte cambias a elejes local per representores rejional. An tal, criticores ia ataca sua opinas sosial tradisional.

En un intervisa con un jornal local, el ia acusa ce otra nasiones promove omosesalia en la pais. El favore restora la puni de mori, cual on ia suspende en Tunis en 1994. El oposa ance la egalia de erita per omes e femes.

On ia avansa la eleje pos la mori en julio de Beji Caid Essebsi, la presidente prima democrata elejeda de Tunis. El ia entra a sua posto en 2014, a tre anios pos un revolta poplal cual ia suverti la renor longa Zine al-Abidine Ben Ali e ia inisia la Primavera Arabi.

An si la Primavera Arabi ia furni democratia a Tunisia, lo no ia furni la beneficas economial esperada.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).