AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un orangutan con diretos umana move a Florida

28 setembre 2019

On move un orangutan cual ia spende 20 anios en un zo arjentina a un refujeria per animales en la SUA, car lo ia reseta la mesma diretos legal como umanas.

Avocatos ia gania un apela major per Sandra en 2014, razonante ce sua deteni en Buenos Aires es nonlegal. La judi ia trova ce el es la “person nonumana” prima de Arjentina, “con direto de libria”.

La animal de 33 anios ia ariva ier en Kansas e va pasa tra alga esaminas ante move a sua abiteria nova en Florida.

Judor Elena Liberatori, ci ave un imaje de Sandra en sua ofisia, ia dise ce el vole ce sua judi envia un mesaje: “ce animales es esentes sensante e ce sua direto prima es nosa obliga de respeta los.”

Sandra ia nase en un zo en Deutxland Este e ia es vendeda a Buenos Aires en 1995. La orangutan ia spende multe de sua vive solitar en un ensirca, e ia atenta comun evita visitores a la zo. El ia pari un fia en 1999, ma la bebe ia es prendeda de el e vendeda a un parce de animales en Txina.

Sua vinse legal ia trae fama internasional a la orangutan, e ia crea un presedente ce primates es legal tratada como persones e no como propria.

Asta esta semana, pos cuasi sinco semanas, Sandra ia resta en la loca de la zo, cual ia clui en 2016 pos reportas de cruelia contra animales. On reconstrui aora la zo como un parce ecolojial, con normas de vive plu bon per la animales.

Un corte arjentina ia aproba la transfere de Sandra a la Sentro per Ominidos en Florida en 2017, an si sua viaja ia es retardada par solisitas per lisensas esuan.

La refujeria de 40 ectares es la abiteria de ximpanzes e orangutanes ci on ia libri de sircos, laborerias, zos, e colies privata. Bubbles, la ximpanze de casa de Michael Jackson, es entre alga abitores famosa.

Sandra va es con 21 otra orangutanes, e va pote move libre entre 11 areas esterna do la ominidos vive.

Patti Ragan, fundor de la sentro, ia dise: “Nos es zelosa per encontra el; el es un orangutan bela.” El ia dise ce el es felis ce la reportas sur Sandra trae la atende publica a orangutanes, ci es entre la animales la plu perilida de mundo.

Ma el ia ajunta ce la refujeria labora per serti ce la publicia aumentada no va afeta la move de Sandra a sua abiteria nova. “Nos desira no distraes,” el ia comenta. “Nos desira mera ce el ave pas cuando el ariva asi.”

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).