AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un balsa vasta de pomis flota sur la Mar Pasifica

26 agosto 2019

Un “balsa” enorme de rocas volcanal vaga tra la Mar Pasifica, covrente plu ca 150 cilometres cuadrida. La campo de pomis ave la mesma area como 20 mil campos de futbal.

Espertas dise ce la masa ia veni probable de un volcan suacuan, prosima a Tonga, cual ia eruta sirca 7 agosto, seguente imajes de satelite.

On ia averti marinores a resta a via de la peril posible.

Pomis es un roca lejera e bolosa cual pote flota en acua. Lo es produida cuando magma fri rapida. Lo es plu probable ce un balsa grande de lo va formi si un volcan es situada en acuas min profonda.

Un duple australian navigante sua catamaran en dirije a Fiji ia reporta prima la pomis, en la plu temprana de esta mense, pos entra sin intende a la campo de detrito a note.

“La ondas ia es reduida a cuasi calma e la barco ia es lentida a un milia maral per ora,” Michael Hoult e Larissa Brill ia scrive enlinia a des dias ante aora. “La strato de detrito ia continua a tan distante como nos ia pote vide con la lus de luna e nosa lampa de punto.”

Los ia deveni tempora trapida cuando rocas ia fisa sua timon, ma los ia susede trova un via a estra la campo.

Los ia envia samples de la pomis, con grandias diversa entre un bilia e un bal de bascetbal, a rexercores en la Universia de Tecnolojia de Queensland, Australia.

Probable la pomis va deveni un abitada per viventes maral en cuando lo flota sur corentes a traversa de la Mar Pasifica.

Si lo ta ateni Australia, esta ta pote aida la Parador Grande de Coral, cual es aora danada. Sua capasia de rejenera coral ia colasa pos avenis de blanci sin presedente en 2016 e 2017.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).