AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Tumultas en Santiago sur la custa de metro

19 otobre 2019

On ia declara un state de crise en Santiago, capital de Txile, pos la violenti de protestas provocada par custas altida per biletas de metro.

Protestores, de ci multe es studiantes de liseo o universia, ia ataca alga stasiones de metro, ia ensende focos e ia bloci la trafica, lasante multe dana tra la site e miles de viajores sin transporta.

Imajes televisada ia mostra persones ci lansa petras, ataca veculos de polisia e arde a la min un bus. Polisiores antitumultal ia usa gas lacrimojen e bastones contra alga de la persones, ci protesta ja tra dias contra la alti de custa.

La turba esposa divides en la pais, cual es un de la plu ricas en America latina ma ance un de la plu nonegales. On oia sempre plu cexas sur la custa de vive, spesial en Santiago, un site de ses milion abitores, e clamas per reformis economial.

Parlante en televisa, presidente Sebastián Piñera ia dise ce la state de crise intende “serti la ordina publica e la securia de propria publica e privata”. La state permete ce autoriosas restrinje la libria de move de persones e sua diretos de asembla.

El ia dise ance ce la governa va “recomenda un dialoga per lejeri la sufri de los afetada par la alti de custas de viaja”.

Plu temprana en esta mense, la governa ia aumenta la custa de un viaja en oras de presa par asta $1,17, culpante la custa plu alta de enerjia e la debilia finansial de la peso.

La cuantia de persones detenida o ferida no ia es direta clar. An con la protestas, la autoriosas ia dise ce los no va reversa la alti de custas.

La protestas ia continua en la note, con persones batente casolas e blocinte la trafica.

La compania de enerjia Enel Chile ia dise ce vandales ia ensende sua xeferia de corpora en la sentro de Santiago. Sua laborores ia es evacuada e nun ia es ferida.

Pos la protestas ier, la autoriosas de metro ia dise ce tota linias va resta cluida per du dias, cisa plu, par causa de la destrui grave cual nonposibli la opera secur de la sistem. On estima la custa de la dana como $700 000, incluinte rompes a cameras vijilante e otra aparatos.

On regarda la metro de Santiago como un de la plu modernas en America latina, con 140 cilometres de ferovia e 136 stasiones.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 14 janero 2022 (17:21 UTC).