AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Trump dise ce negosias con la Taliban es mor

10 setembre 2019

Donald Trump, presidente de la SUA, ia espresa sua opina ce negosias con la Taliban per fini la gera de 18 anios en Afganistan es “mor”.

A la fini de semana, Trump ia cansela un projeta secreta per ospita un delega taliban en la SUA, cuando la grupo militariste ia dise ce lo ia mata un soldato esuan.

La du lados ia pare prosima a un acorda. La Taliban ia dise ce la Statos Unida va “perde la plu” par cansela la discutes.

Trump regarda la retira de soldatos esuan de Afganistan como un intende xef de sua politica stranjer, ma a un demanda sur la 14 mil soldatos esuan ci es ancora ala, el ia responde: “Nos desira parti, ma nos va parti a un tempo conveninte.”

El ia intende ospita la Taliban e ance Ashraf Ghani, presidente de Afganistan, a la abitada campanial presidental Camp David, ma ia cansela subita.

“Los ia crede ce los nesesa mata persones per pone se a un loca pico plu bon per negosia,” el ia informa reportores, descrivente la ataca como “un era grande”.

“Nos ia organiza un consenta. Lo ia es mea idea, e lo ia es mea idea ce nos aborta lo. Me an no ia discute lo con cualce otra person,” Trump ia dise, partinte de la Casa Blanca per un asembla political en Carolina Norde.

“Me ia cansela Camp David par razona ce los ia fa alga cosa cual los ia debe no fa, serta como enferno,” el ia ajunta, condenante la ataca cual ia mata des-du persones, incluinte la soldato.

On ia critica Trump per considera la posible de ospita la Taliban a mera un pico de dias ante la aniversario de la atacas de 11 setembre. Ma el ia defende la idea, disente ce “la aveni de consentas es un bon cosa, no un mal cosa”.

La Taliban ia fa nunca un acorda per fini sua campania violente contra militares afgani e stranjer en cuando negosias aveni ancora. En esta anio, los ia mata ja des-ses soldatos esuan.

En 2001, fortes gidada par la SUA ia suverti la governa taliban en Afganistan car la militaristes ia dona un refuja secur a la rede al-Qaida per scemi la atacas contra la SUA a 11 setembre de acel anio.

En un declara formal, un portavose per la Taliban ia dise ce la negosias ia avansa bon asta saturdi. La retira de la prosede de pas ante la suscrive de la acorda, par causa de un sola esplode, mostra la manca de maturia e esperia de la SUA, el ia ajunta.

La consenta proposada ia segue nove rondas de discutes entre representores de la Statos Unida e la Taliban en Doha, la capital de Catar, un pais a la Golfo Persian.

Ier, la negosior esuan xef ia dise ce on ave un acorda de pas “en teoria”.

Como un parte de la proposa, la SUA ta retira 5400 soldatos en dudes semanas, par intercambia per garantias de la Taliban ce Afganistan ta es nunca denova usada como un base per terorisme.

La Taliban controla aora plu teritorio ca a cualce tempo ante la invade gidada par la Statos Unida en 2001. La organiza ia refusa partisipa en negosias direta con la governa afgani, asta cuando on completi un scema per retira la soldatos esuan.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).