AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Quebec refusa un franses per sua tese partal engles

8 novembre 2019

La provinse Quebec en Canada este ia refusa dona la state de migror a un sitadan franses, car el no ia pote mostra un capasia sufisinte de la lingua franses.

Quebec ia rejeta un solisita per abita de Émilie Dubois, parente car un parte de sua tese de universia ia es en engles. Dubois ia veni a Quebec de Frans en 2012 e ia completi un diploma dotoral a un universia de lingua franses.

Esta graduada de biolojia ia dise ce el ia alterna entre rie e noncomprende cuando el ia reseta la letera informante el sur la deside.

En Quebec on parla xef franses, e Dubois, ci ave 31 anios, ia solisita abita su un program provinsal per studiantes stranjer cual obliga aspirores a mostra un capasia forte en la lingua.

“Si algun ci es franses e ia nase en Frans vade a un universia do on parla franses e fa tota en franses, e an tal on rejeta el, lo es asurda,” Dubois ia comenta.

Plu temprana en esta anio, el ia susede un esamina per demostra sua capasia de lingua franses. Ma el ia reseta un letera final de refusa, declarante ce el no ia completi sua educa intera en franses, incluinte sua tese.

Sola un de sinco capitoles en sua tese sur biolojia selulal e moleculal ia es scriveda en engles, per publici en un jornal siensal.

Dubois ia dise: “Esta es como siensistes comunica. Los comparti sabes, e esta es xef fada en jornales de lingua engles.” El ia ajunta ce lo ia senti como si “la mundo cade sur mea testa” cuando el ia reseta la letera. El ia intende abita en Quebec e construi ala sua vive. “Me no parteni plu a Frans,” el ia dise.

El espera fa ce on reversa la deside, car sua caso es suportada par sua membro local de la asembla provinsal. Plu, la ministro de migra quebecan ia declara ier ce la deside no pare es multe lojical. El ia demanda ce ofisiores investiga la situa.

Quebec ave un acorda spesial sur migra con la governa federal de Canada, e ave potias grande sur la eleje de migrores. Un migror debe oteni un “documento de eleje” de la provinse ante pote demanda a la governa per abita permanente.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).