AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Protestas violente continua en Ecuador

5 otobre 2019

Lenín Moreno, presidente de Ecuador, ia dise ce el “no va negosia con criminores” pos un dia du de protestas sur la sutrae de suporta finansial per carburantes.

La suporta ia esiste tra cuatro desenios, ma Moreno no intende reversa sua deside de cansela lo. A un consenta de la governa, la presidente ia dise ce el no va es dirijeda par la esijes de criminores.

Colerida par la custa cresente de carburantes, protestores ia vade sur la stradas. A jovedi, cuando la suporta ia fini, protestores ia bloci vias tra la pais, parante la sistem de transporta.

En responde, Moreno ia declara un state de crise per 60 dias, disente ce el no va permete ce protestores “pone caos”.

Plu protestas ia aveni ier en Quito, la capital, e en la site Guayaquil, do on ia covre la stradas con paradores tempora e numaticos ardente.

Sirca 350 persones ia es arestada en la protestas, e on ia reporta botecas rubada e scaramuxas. 28 polisiores ia es ferida, des-du autos polisial ia es destruida, e un construida de governa local ia es atacada.

A la consenta de consilio ier, Moreno, presidente de 2017, ia dise ce el bonveni discutes con cualcun afetada par la sutraes, ma rejeta los ci ia adota violentia.

En parolas defiante, el ia dise ce la plu de ecuadoranes suporta sua “deside corajosa”, e ia informa la protestores ce el no va cambia sua deside. “Me es multe felis sur la responde enorme, en sua majoria, cual nos ia reseta de la popla de Ecuador per suporta un deside corajosa fada par la governa nasional,” el ia declara.

Moreno, ci ave 66 anios, ia dise ce la governa no pote plu tolera la custa de la suporta finansial per carburantes. La custa anial es egal a 1,3 mil milion dolares esuan.

La sutrae de esta suporta finansial, introduida en la desenio de 1970, parteni a la scema de Moreno per forti la economia debilinte de Ecuador e per redui sua detas.

La governa ia acorda redui la spende publica como parte de un acorda de presta con la Funda Monal Internasional. La acorda ia es suscriveda en marto, permetente ce Ecuador empresta 4,2 mil milion dolares.

A martedi, Ecuador ia anunsia ce lo parti de la Organiza de Paises Esportores de Petrolio per pompi plu petrolio e aumenta sua revenu.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).