AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Protestas continua contra estradis en Hongkong

16 junio 2019

En Hongkong, miles de persones protesta estra construidas governal sur un projeta controversa, an pos un retira partal par la governa. La projeta ta permete estradis a la tera xef de Xina, e lo ia provoca sentos de miles de persones a protesta en la semana pasada.

Carrie Lam, dirijor xef de Hongkong, ia dise ier ce la projeta es “suspendeda” per la tempo presente. Ma la gidores de protestores esije ce on abandona lo permanente. Alga ia demanda per la resinia de Lam.

En la temprana de posmedia oji, folas grande ia asembla en la site, en la Plaza Victoria. Multe ia porta vestes negra o flores blanca. On reporta ce la area ia es masima plenida, e ce trenes no ia para a stasiones tro folida.

Alga protestores ia fa tribuis a la loca do un om ia mori pos cade de scafales en la tarda de saturdi. El ia erije un bandera urjente la abandona de la projeta.

On es consernada sur la influe cresente de Beijing en Hongkong, e la protestas sur la projeta ia provoca alga de la violentia la plu mal de multe anios.

Hongkong es un colonia brites pasada. Lo ia revade a governa xines en 1997 en un acorda per “un pais, du sistemes” cual garantia un grado de autonomia a lo.

La governa ia razona ce la projeta proposada de estradi va “tapi la fesures” afin la site no va es un paradiso secur per criminores, pos un caso de omiside en Taiuan.

Oposores dise ce la lege nova va esposa la popla de Hongkong a la sistem multe nonperfeta de justia en Xina, e va continua erode la nondepende judal de la site.

Ier, pos dias de protestas, Lam ia dise ce el ia oia la clamas ce sua governa ta “pausa e pensa”.

Jimmy Sham, de la Fronte per Diretos Umana Sivil, ia dise ce la suspende anunsiada es simil a “un cotel” cual on ia puxa a en la site. “Lo ia ateni cuasi nosa cor. Aora la governa ia dise ce los no va puia lo, ma los refusa ance estrae lo.”

La ministreria de esternas xines ia suporta publica Lam pos sua anunsia.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).