AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Probas par Corea Norde a un lanseria de satelite

14 desembre 2019

Corea Norde reporta ce lo ia fa “un proba esensal” a un lanseria de satelite per aumenta sua defendes nucleal.

Un portavose ia dise ce la proba ia aveni en la tarda de venerdi a Sohae, ma ia dona no detalias spesifante. Esta es la proba du a acel lanseria en min ca un semana.

Discutes resta nonprogresante entre Corea Norde e la SUA sur la program nucleal de la prima. Pyongyang ia dise ce la SUA debe ofre sedes nova a la pais ante la fini de la anio, e ce lo va adota “un modo nova” si acel no aveni.

On no sabe esata cual cosa ia es probada a Sohae. Alga espertas sujesta ce lo es un sistem a tera per misiles balistical. La ministro de defende de Corea Sude ia dise ce esta ia es la ojeto de la proba plu temprana en desembre.

A ante, Corea Norde ia promete desasembla la lanseria a Sohae.

Stephen Biegun, representor spesial de la SUA per Corea Norde, va visita doman Seoul, la capital de Corea Sude. Donald Trump dise ce el espera ancora ateni un acorda.

La Consilio de Securia de la Nasiones Unida ia consenta a mercurdi, solisitada par la SUA, per discute la program de armas de Corea Norde en la tensa cresente. Corea Norde ia descrive la consenta como “un provoca grave”.

Trump, presidente de la SUA, ia ave diplomatia con Corea Norde como un tema major de sua politica esterna en 2018. Ma el ia fali estrae sedes notable sur la desnucleali, an pos fa du consentas con xef Kim Jong-un e an pos sta corta en Corea Norde.

A jovedi, la SUA ia proba un misil balistical de distantia media supra la Mar Pasifica, un arma cual es proibida su un acorda de 1987 cual Trump ia abandona en esta anio.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).